Tesla si dál drží nadvládu v registracích elektromobilů v Česku

Duben 2023
11
Tesla si dál drží nadvládu v registracích elektromobilů v Česku
Fotografie: Tesla Motors
  • Tesla vede registrace elektromobilů od začátku letošního roku
  • V registracích nabíjecích aut je na druhém místě, přestože plug-in hybridy nemá
  • Užitkových elektromobilů se v Česku zatím registruje velmi málo

Dlouhodobě sledujeme po měsících vývoj registrací elektromobilů a plug-in hybridů v Česku a první kvartál ukázal zajímavé výsledky. Tesla se počtem registrovaných elektromobilů dostala před domácí Škodu, která v podstatě od příchodu elektrického Citiga registracím elektromobilů v Česku vévodila. Byla to náhoda, nebo začátek nového trendu? V tom nám napoví data o registracích od SDA za duben. Zdá se, že tento trend pokračuje. Stejně jako to, že se elektromobily i plug-in hybridy drží před registracemi vozů na LPG.

Registrace elektromobilů za duben ovládla Tesla

Když se podíváme na registrace elektromobilů za samotný duben, je vidět, že Tesla má jasnou převahu. Ukazuje to, že nově nastavená cenová politika Tesly nese své ovoce, alespoň pokud jde o počty registrací. Tesla si suverénně drží první příčku se 145 nově registrovanými elektromobily. Asi není potřeba připomínat, že registrace Tesly táhne Model Y, který tvoří většinu registrací této značky. Druhá je pak Škoda s 94 nově registrovanými elektromobily a třetí Hyundai jich má 41.

Tesla vede i registrace elektromobilů od začátku roku

Přední příčku si Tesla drží i v číslech za první čtyři měsíce tohoto roku. Má téměř čtvrtinu všech elektromobilů registrovaných v tomto období, což je 445 vozů. Domácí Škoda Auto jich má 302 a třetí Volkswagen pak 221.

Registracím plug-in hybridů zatím vévodí Škoda

Mezi plug-in hybridy vede od začátku roku domácí Škoda Auto, která má na kontě 361 nově registrovaných plug-in hybridů. Bude ale zajímavé sledovat další vývoj poté, co byla z nabídky stažena plug-in hybridní Octavia. Je možné, že v této kategorii brzo převezme vládu Mercedes-Benz, který má na kontě 186 registrací a drží druhé místo. Třetí pak je Volkswagen se 144 registrovanými plug-in hybridy.

V součtu EV a PHEV vede Škoda, ale Tesla jí dýchá na záda

Zajímavá situace je, když sečteme všechna nabíjecí auta, tedy elektromobily i plug-in hybridy. Zde vede Škoda Auto s 663 registracemi, ale na záda jí začíná dýchat Tesla se 445 registracemi, které udělala jen na elektromobilech. Třetí pak je i zde Volkswagen, který má na kontě 365 registrovaných nabíjecích aut.

Elektromobily i plug-in hybridy se dále drží nad vozy na LPG

V poměru jednotlivých paliv pokračuje trend, který začal na konci loňského roku, kdy se elektromobily i plug-in hybridy dostaly před vozy na LPG. Samozřejmě mají i nadále jasnou převahu vozy na benzín, auta na naftu mají více než 20%í podíl, ale téměř 15 % už mají hybridy spolu s mild-hybridy. Elektromobily i plug-in hybridy se pak drží nad hranicí 2 % a vozy na LPG mají o více než půl procenta méně než plug-in hybridy. Nejhůře si pak vedou vozy na CNG a zanedbatelné jsou počty registrací vodíkových aut.

Registrace lehkých užitkových elektromobilů za duben

Lehkých užitkových vozů s elektrickým pohonem se zatím registruje velmi málo, což je škoda, protože právě v městské rozvážce dává elektromobil největší smysl a má i nejkratší návratnost investice. Zde se do čela dostal Volkswagen, ovšem s pouhými 8 registracemi. Druhý byl Mercedes-Benz se 7 registracemi a třetí Toyota se 6 registracemi. Plug-in hybridní dodávky se téměř nepoužívají, ale přesto se v tabulce objevil jeden plug-in hybridní Ford.

Od začátku roku vede registrace užitkových elektromobilů Ford

Od začátku roku se v Česku zaregistrovalo už 101 lehkých užitkových elektromobilů a žebříček značek vede Ford s 24 registracemi, tedy téměř čtvrtinou. Druhý je Peugeot s 15 registracemi, kterému dýchá na záda třetí Volkswagen, který zaregistroval pouze o jeden užitkový elektromobil méně.

Elektromobily zatím mezi dodávkami nemají velký podíl

Mezi dodávkami jednoznačně vede naftový pohon, který má téměř 90 % trhu. Benzínový pak mírně přes 5 %, ale na třetím místě jsou elektromobily. Mají však necelou třetinu podílu benzínových vozů. Další pohony pak jsou zanedbatelné a LPG i CNG se v této kategorii počítá na jednotky kusů.

Vývoj registrací budeme sledovat i nadále a jsme zvědaví na to, zda a případně kdy se Tesla dostane na první místo mezi nabíjecími auty celkově. Protože po stažení plug-in hybridní Octavie z nabídky bude Škodovka pravděpodobně mezi plug-in hybridy oslabovat. Zajímavé ale bude sledovat vývoj mezi elektrickými dodávkami. Co s trhem udělá například užitkový elektromobil roku, Volkswagen ID. Buzz Cargo? Můžete nám psát své tipy do komentářů.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Já bych napsal Tesla Y, nikoliv Tesla, protože ostatní jejich modely jsou prodejně čirý průser....
Vojtulee M.
Vojtulee M.
Jaký byl podíl BEV za duben?
Petr Seliger
Petr Seliger
Neco je shnileho v datech.
Staci si tabulku na SDA prekliknout do formatu dle typu vozidla a ejhle:
enyaq 94 ks
TMY 74 ks

to vypada na zdrcujici nadvladu jedineho modelu MEB platformy nad Teslou, ktera ma na vsech modelech 80 ks nove registrovanych.

cela MEB platforma pak ma 143 zarezu, coz bych rekl, ze neni daleko od tech 145 puvodne uvadenych a rozhodne bych nepouzil slovo zdrcujici.

Dole v tabulce podle typu, je 65ks BEV nezjisteneho typu, coz tedy asi je tech 65ks ztracenych z Tesly. Treba tu Tesla tajne testuje TM2 a ani o tom nevime :-).

Za kveten jsou cisla obdobna, 111 Enyaqu na 118 TMY. MEB pres 150ks.
zajimave je MG4 kde pocet opevnych clanku prevysuje pocet prihlasenych vozu cca desetinasobne. 2ks LOL.
Dini Dini
Dini Dini
Petr Seliger: Není taky úplně fér sčítat celou platformu MEB, ale pro porovnání Tesly a VAG to posloužit může. Nakonec Tesla na to jde úderem na jediný model, VAG rozprostřením mezi různě vnímané značky, tvary atp..takže vlastně proč ne

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze