Tesla druhé čtvrtletí v řadě dodala zákazníkům meziročně méně aut

7
Tesla druhé čtvrtletí v řadě dodala zákazníkům meziročně méně aut
Fotografie: Tesla
  • Tesla v uplynulém čtvrtletí vyrobila 410 831 vozů, což znamená 14% pokles oproti druhému čtvrtletí roku 2023
  • Dodávky vozidel klesly o 4,76 % oproti stejnému čtvrtletí loňského roku

Tesla ve strohé tiskové zprávě oznámila, že ve druhém čtvrtletí letošního roku vyrobila přibližně 411 tisíc vozidel a dodala jich cca 444 tisíc. Jak dodává The Verge, výroba a dodávky vozidel za čtvrtletí meziročně klesají, což je evidentně známkou toho, že krize poptávky neskončila.


V uplynulém čtvrtletí, které končilo posledním červnovým dnem, vyrobila Tesla 410 831 vozů, což znamená 14% pokles oproti druhému čtvrtletí roku 2023. Současně americká firma vedená miliardářem Elonem Muskem, jenž si pro sebe nedávno řekl o balíček odměn v hodnotě 1,33 bilionu korun, oznámila, že během druhého čtvrtletí roku 2024 dodala zákazníkům celkově 443 956 vozidel. To značí pokles o 4,76 % oproti 466 140 vozidlům dodaným ve druhém čtvrtletí roku 2023.

Vůz Výroba Dodávky
Model 3/Y 386 576 422 405
Ostatní vozy 24 255 21 551
Celkově 410 831 443 956

Jak tedy vyplývá z čísel výše, nadále pokračuje pro Teslu nepříznivý trend, jenž započal začátkem letošního roku, kdy Tesla vykázala za čtvrtletí první meziroční pokles dodávek od roku 2020.

Kompletní finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2024 pak Tesla zveřejní po uzavření trhu v úterý 23. července. Uvidíme, jak se na finančních výsledcích a hodnotě akcií projeví Muskovi často kontroverzní vyjádření, údajné zrušení projektu levné Tesly či veletoče ohledně rozpuštění týmu Supercharger a zpětné najímání vyhozených zaměstnanců. Zajímavé to každopádně bude nejen pro akcionáře.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 2. 7. 22:15
Mně to přijde jako dobrý výsledek, pokles o méně jak 5% v dodaných autech. Prostě musí začít taky dělat něco v kolonce "Ostatní vozy" oproti Y a 3. Je to produktová krize, nikoliv krize poptávky po EV. Kdyby už měli jako jiní levnější EV, tak se žádný pokles nekoná. Podívejte se, jak rostre trh s EV v Číně. Proč? Protože mají velmi dobrnou nabídku i směrem dolů, tím je myšleno v Číně pod 750 tis. Kč. Přestože mají v Číně menší platy, koupí si více z lepší nabídky.
Hynek Šlahůnek
Hynek Šlahůnek
"Současně americká firma vlastněná miliardářem Elonem Muskem..."

Ne, Musk Teslu opravdu nevlastní.
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 2. 7. 22:24
Když to táhne jeden model a ten už zastarava, je to problém. Y není konkurence skoro už ani proti Enyaqu 85 a i když pořád těží z toho wow efektu Tesly, uz to neni co bývalo. Ti co tomu rozumí už zkouší nebo jiného a to co chtějí vypadat že tomu rozumí budou za chvilku následovat zase jiný trend aby vypadali že na to mají nebo že jsou in. Tezka situace pro Teslu. Ale další zlevnění to spraví.
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Tesla u modelu TM3 a Y má katastrofální interiér. Čumět pouze do tabletu je pro mě i dost mých známých překážka c.1. u modelu Y mi chybí ventilované, masážní sedačky, hed up display. Možná i větší Aku za příplatek. Musk by měl začít s faceliftem modelu co nejdříve i X a S, které zaostávají za konkurencí, za tu cenu. Možná by pomohlo nabídnout nabíjení zdarma na x let.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze