Jak dlouho vydrží baterie v elektromobilu a kolik stojí její oprava?

21
Jak dlouho vydrží baterie v elektromobilu a kolik stojí její oprava?
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Cena za novou baterii se pohybuje mezi 147 až 740 tisíci Kč
  • Výměna baterie se neprovádí jako celek, mění se jen část

Ve světě spalovacích aut je porucha motoru považována za velký problém a většinou znamená totální ztrátu hodnoty vozidla, protože výměna za nový motor a práce okolo toho je nesmírně drahá záležitost, pokud to realizujete v autorizovaném servisu a ne někde v „garáži“. Podobné to je u elektromobilu v případě trakční baterie, na což se podrobně podíval autobild.de.

Baterie v elektromobilech se zatím ukázaly jako extrémně odolné. S takovou robustností zřejmě mnoho výrobců nepočítalo ani při optimistických předpovědích. Dokonce webem testované 11 let staré elektrické vozidlo BMW i3 má původní baterii, která má degradaci baterie vysoko nad záruční podmínky výrobce (8 let nebo 160 tisíc km musí baterie držet nad 70 % kapacity).

Kolik stojí baterie?

Mnoho výrobců cenu nové baterie už neuvádí, jelikož se v současné době vyměňují už pouze vadné moduly baterií, nikoliv celý blok baterie, jak si někteří stále myslí. Tedy vyndá se jen „kostka“ s malými články a ta se vymění za novou. Ovšem abychom byli opravdu féroví a srovnávali celek s celkem motoru fosilního auta, uvedeme ceny za komplexní blok baterie.

V případě BMW i3 vyjde celá baterie na cca 363 tis. Kč, u Tesly Model X se pohybujeme okolo částky 380 tis. Kč, starší Tesla Model S má cenu baterie cca 500 tis. Kč, ovšem u Tesly se bude s největší pravděpodobností jednat o repasovanou baterii. U modelů Volkswagen z rodiny ID. se cena baterie pohybuje mezi 250 až 280 tis. Kč a v případě předchozích modelů založených na platformě MQB je cena mezi 250 až 500 tis. Kč, u Mercedesu-Benz EQE se cena pohybuje okolo 540 tis. Kč, v případě EQB je to cca 475 tis. Kč, u EQS 740 tis. Kč, u EQC 720 tis. Kč a u EQA pak 385 tis. Kč.

Nyní se podíváme i na menší auta, jako je Smart fourfour s cenou baterie okolo 165 tis. Kč, u Hondy e zaplatíte za baterii okolo 184 tis. Kč, u Dacie Spring okolo 172 tis. Kč, u Renaultu Zoe či Kangoo ZE se cena pohybuje okolo 230 tis. Kč a u Nissanu Leaf je cena za menší 40kWh verzi cca 260 tis. Kč a za tu větší 62kWh zaplatíte asi 390 tis. Kč.

U vozidla Hyundai Kona electric je cena mezi 510 až 855 tis. Kč, u modelu Hyundai Ioniq stojí baterie 510 tis. Kč, pro Kiu EV6 cca 262 tis. Kč, u Kie e-Soul s 39,2kWh baterií asi 147 tis. Kč a s 64kWh pak 220 tis. Kč. U Kie e-Niro s 39,2kWh baterií vás nová vyjde na cca 176 tis. Kč a u 64kWh verze na 263 tis. Kč.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Soused platil za nový motor do Berlinga před 5 roky částku cca 170 tis. Kč vč. práce a DPH. Kolik to může být v dnešních cenách? Možná 220 tis. - 250 tis. Kč. Spíš by mě zajímala cena typické opravy baterie, když se tedy měmí jen konkrétní modul. Bavíme se pak o nižších desítkách tisíc? Má s tím někdo reálnou zkušenost? Když odečtu tovární záruku 8 let na baterie, tak se asi musíme bavit o EV s rokem výroby před 2016. Má s tím někdo zkušenost? Děkuji.
Martin Lacina
Martin Lacina
Kde jste prisli na ceny baterii tech Tesel?
U X i S 100kWh stoji repasovana baterie kolem 220tis. Fungl nova pak 450tis. S tim, ze v obou pripadech si Tesla necha tu vasi.
Pokud si svou puvodni chcete nechat (jako jsem to udelal ja a obratem ji prodal), pak priplatite dalsich 250tis.
Vse bez DPH, a jsou to ceny z lonskeho leta.
Martin Svárovský
Martin Svárovský
Ve svete spalovacich aut je normalni motor opravit, ne vymenit. Navic, pokud mate jen trochu povedenej model, je beznej najezd minimalne 400t km u benzinu (a klidne 800t u nafty) bez potreby nejake generalky.
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Jste si jistí cenou u těch Kii? Mě to teda těší jako majitele e soulu 64, ale nějak se mě tomu nechce věřit, že by Korejci byli takoví dobraci....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze