Speciální baterii, určenou pro autobusy a těžká užitková vozidla, uvedly společnosti CATL a Yutong Bus. Její stárnutí by mělo být tak pomalé, že obě firmy slibují bezprecedentní záruku na 15 let nebo 1,5 milionu kilometrů podle toho, co nastane dříve. A během první tisícovky nabíjecích cyklů (což se rovná běžné životnosti stávajících baterií) by její kapacita neměla vykazovat žádný měřitelný pokles. Je to výsledek 12 let spolupráce na výzkumu nových materiálů a technologií při vývoji a výrobě baterií, který se od nynějška začne objevovat v nových modelech a měl by pomoci oběma firmám posílit na zámořských trzích. V Evropě už se elektrické autobusy Yutong podle electrek.co úspěšně prodávají například ve Francii, Itálii, Španělsku, Velké Británii a Kataru.
Není to jediný milník, který CATL v poslední době překonal. Už vloni se mu podařilo uvést LFP baterii Shenxing, která doplní 400 km dojezdu za 10 minut. Letos v únoru zase společnost oznámila, že v průběhu letoška sníží cenu LFP baterií o polovinu a ve stejné době se spojila s největšími konkurenty typu BYD a NIO kvůli společnému, urychlenému vývoji baterií s pevným elektrolytem.