Stellantis dosud LFP baterie nepoužívá, změnit to má čerstvě uvedený Citroën ë-C3, který napřesrok vyjede právě s tímto typem baterií, které sice skýtají nižší energetickou hustotu oproti běžným NMC, avšak jsou levnější, stabilnější a trvanlivější. To jsou v kostce také důvody, proč by je Citroën rád co nejrychleji dostal i do větších modelů. Jenže v Evropě nemá k dispozici žádné příslušné výrobní kapacity, což se má během tří let změnit. Právě v roce 2026 by se totiž podle Bloomberg měla rozběhnout nová evropská továrna na levné baterie LFP vybudovaná ve spolupráci s čínským CATL, světovou jedničkou v produkci baterií. Čína totiž aktuálně vyrábí 80 % veškerých článků pro elektromobily a de facto ovládla strategický dodavatelský řetězec, z čehož vzešlo mnoho mrzení, mj. napjaté politické vztahy s USA i Evropou.
Evropská unie také během následujících let hodlá začít penalizovat automobilky, které budou baterie dovážet. Právě tomu se snaží Stellantis předejít, ač samotný CATL už jednu baterkárnu v Německu otevřel a druhou buduje v Maďarsku. V tuto chvíli je záměr v počátcích, údajně dosud nebyla dohodnuta forma vlastnictví ani velikost a lokalita závodu. To je zajímavá informace pro české politiky, kterým se tak zřejmě otevře možnost další investice v líňské zóně poté, co zkrachovala jednání s Volkswagenem.