Renault Twingo se vrací, samozřejmě s elektřinou. Vypadá tak, jak má

3
Renault Twingo se vrací, samozřejmě s elektřinou. Vypadá tak, jak má
Fotografie: Ampere
  • Renault představil malý levný elektromobil, který je na rozdíl od řady konkurentů krásný
  • Bude se opět jmenovat Twingo, jehož bude přímým nástupcem
  • Vyrábět se bude od roku 2026 také tradičně ve slovinském Novém Městě

Renault založil k letošnímu prvnímu listopadu čistě elektromobilní a softwarovou divizi Ampere, která je první svého druhu v Evropě. Ta dostala k dispozici rovnou 11 000 lidí, z čehož tvoří plných 35 % konstruktéři a vývojáři. Hlavním úkolem je rychlá demokratizace elektromobility, konkrétně osekání 40 % nákladů a dosažení cenové parity elektrických a spalovacích aut v letech 2027 a 2028, tedy v době periodické obměny první generace elektromobilů segmentu C. Mezi ně patří především Megane Electric a Scenic Electric, přibydou však i další. V roce 2031 by pak mělo evropskou nabídku tvořit celkem sedm elektromobilů; kromě výše zmíněných ještě Renault 5, Renault 4, „Legend“, který automobilka právě nastínila, a další dva modely druhé generace.

Městký hatchback bude tentokrát vyvíjen i vyráběn v Evropě, na rozdíl od Dacie Spring ryze čínského původu

Novinka je určená pro nejširší motoristické masy. Tomu odpovídá velikost městského automobilu a předpokládaná startovní cena pod 20 000 eur (490 tisíc korun) před dotacemi, tedy nižší, než za jakou se aktuálně prodává Dacia Spring. Má využít menší ze dvou unifikovaných platforem AmpR Small (dříve CMF-B EV), díky spotřebě kolem 10 kWh/100 km ušetřit 75 % emisí CO2 za celou životnost oproti současnému průměrnému spalovacímu autu v Evropě a chlubit se visačkou Made in Europe. Vyrábět se totiž bude od roku 2026 ve slovinském Novém Městě, tedy ve stejném závodě Renault Slovenia, z něhož vyjíždějí Twinga posledních dvou generací. Proto je velice pravděpodobné, že Renault toto slavné jméno, které svého času založilo kategorii městských MPV, znovu vytáhne z šuplíku.

Proto Renault ukázal skicy budoucího automobilu, které se prý blíží realitě. A tak vidíme mimořádně povedenou reinkarnaci praotce Twinga s jeho legendární jednoprostorovou karoserií jdoucí do detailů. Ne zase tak doslova, protože přibyl jeden pár bočních dveří, ovšem došlo i na charakteristické asymetricky umístěné náběry na kapotě, ač s novou funkcí. Nově nebudou lapat vzduch, ale informovat okolí, na kolik procent je nabitá baterie. Velké reformy se dočkala i záď, ačkoliv i ona se vděčně odkazuje na slavnou designérskou historii v podobě roztomilých koncových světel. Technické parametry ani cokoliv bližšího v tuto chvíli nevíme, jen tolik, že Renault trestuhodně prospal svůj velký elektrický náskok a potřebuje mohutný impuls k návratu na špici. A nové Twingo by mohlo být tím impulsem.

Renault Twingo 2026
Takto bude vypadat nabídka elektrických Renaultů v roce 2026, kdy je očekáván prudký nárůst zájmu o vozy segmentů B a C
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 22. 11. 2023 10:25
Pane Čermáku, divíte se, že něco kritizuji. Cituji z článku: " a předpokládaná startovní cena pod 20 000 eur (490 tisíc korun) před dotacemi,". Živíte tím hloupý názor, že elektromobilita u nás je dotovaná. Já už kupoval 4 elektromobility a kromě odpočtu DPH jsem žádnou dotaci během posledních 10 let nedostal.
Martin
Martin
Tak si počkám a megane dostane bráchu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze