Renault Twingo zachycen při testování. Bude mu to slušet

Renault Twingo zachycen při testování. Bude mu to slušet
Fotografie: Renault
  • Nová generace elektrického Renaultu Twingo má vstoupit na trh napřesrok
  • Na silnicích už jezdí zamaskované testovací prototypy a napovídají leccos o finální podobě
  • Renault čeká souboj se sílící konkurencí a chce bojovat výrazným designem

Kolegové z Autocaru vyfotili zamaskovaný prototyp čtvrté generace Renaultu Twingo, která se chystá na silnice už v roce 2026. Bude to už druhé plně elektrické Twingo, protože třetí generace se alternativně nabízela rovněž s bateriovým pohonem. Nicméně novinka má být nejen výrazně technicky pokročilejší, ale také levnější. A ponechá si praktičtější pětidveřovou karoserii, zatímco první dvě generace byly výhradně třídveřové. Silnou zbraní nové generace by měla být rekordně nízká spotřeba, už dříve Renault uvedl, že cílová hodnota je 10 kWh/100 km. Vůz se bude opět vyrábět ve slovinském Novém Mestě v továrně Revoz, počítá se s kapacitou 150 000 aut ročně. Protože výroba minulé generace skončila pro malý zájem už v roce 2021, vyrábí slovinská fabrika přechodně Renaulty Clio. Napřesrok však bude produkce Twinga E-Tech Electric připravena.


Renault chce nastavit startovní cenu pod 20 000 eur, tedy na podobnou úroveň, kam zamíří rodina malých elektromobilů koncernu Volkswagen, které se počínaje Cuprou UrbanRebel začnou představovat již letos a vyrábějí se ve Španělsku. Není tedy nereálné, že v Česku by se první cena mohla vejít do půl milionu korun. Automobilka totiž chce dosáhnout cenové parity mezi spalovacími a elektrickými modely již v letech 2027 až 2028. Renault proti konkurentům zřejmě nabídne osvědčený motor s cizím buzením platformy Ampr Small, který umí být úspornější, a soudě podle tvarů zamaskovaného prototypu také funky design, který se bude od konceptu z roku 2023 lišit jen překvapivě málo. A také připomene legendární první generaci Twinga od Patricka le Quémenta, která v roce 1992 založila novou kategorii malých MPV.

Pokud lze soudit z fotografií, zveřejněných Autocarem, můžeme se těšit na zachování roztomilých půlkruhových světlometů na obou koncích auta. Stejně jako vytažených lemů blatníků a konkávního tvaru bočních dveří. Naopak se nedočkáme futuristických úchopů k otevírání dveří, i pod maskovací fólií jsou jasně patrné konvenční kliky. Celkové proporce odpovídají konceptu, pochopitelně až na světlou výšku, která původně připomínala spíš okruhový speciál a na prototypu výrazně narostla. Otázkou zůstává, zda zůstane zachován indikační displej na kapotě, zcela jistě ale nebude mít originální tvary vzduchových náběrů jako na prvních renderech.

Městký hatchback bude tentokrát vyvíjen i vyráběn v Evropě, na rozdíl od Dacie Spring ryze čínského původu

Ohledně interiéru toho zatím moc nevíme, kromě informace automobilky, že odvážně zařízený salón konceptu by měl odpovídat sériové podobě z 90 %. Z pohledu dovnitř je jasné, že zůstal centrální dotykový displej spolu s kruhovými výdechy ventilace, několika fyzickými ovladači a výrazným červeným tlačítkem výstražných blikačů. Odkazy na rok 1992 jsou opět více než zřejmé, zachován by měl zůstat důraz na užitečnost, prostornost a variabilitu.

Ohledně technických údajů zatím nevíme nic, můžeme se jen domýšlet, že se zřejmě budou částečně prolínat s již uvedenými, elektrickými Renaulty 4 a 5 na stejné platformě. Možná ale dojde kvůli nízké startovní ceně na menší baterii. Pro automobilku je tento model přelomový, protože doba od schválení výroby po uvedení novinky na autosalonu trvala jen 21 měsíců. To je méně než polovina oproti současnému standardu evropských automobilek, i samotného Renaultu. Třeba aktuální Clio vznikalo čtyři roky. Nový ředitel Renault Group François Provost slibuje, že vývoj se bude v zájmu zachování konkurenceschopnosti vůči agresivním a dotovaným čínským automobilkám dále zkracovat. Klesat by měly i výrobní náklady, a to mj. díky většímu zaměření na softwarovou platformu.

Zajímavým problémem, který řeší britský Autocar je, zda bude Twingo k mání s pravostranným řízením, které první generace nenabízela. Druhá a třetí sice ano, ovšem u čtvrté to opět nebylo jisté kvůli vysokým nákladům na konverzi. Nyní to ale vypadá, že se Britové další generace roztomilého malého Renaultu přeci jen dočkají, jak rozhodl šéf značky Renault Fabrice Cambolive.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze