Další kousek Renaultu Twingo poodhalen. Tentokrát interiér

Bruselský autosalon 2025
2
Další kousek Renaultu Twingo poodhalen. Tentokrát interiér
Fotografie: Renault
  • Reinkarnovaný Renault Twingo s elektrickým pohonem se chystá na rok 2026
  • Stále se počítá se základní cenou pod 20 000 eur (502 tisíc korun)
  • Na aktuální bruselském autosalonu nově odhalilo interiér

Renault Twingo Electric je dalším elektrickým želízkem v ohni francouzské automobilky. Jeho vývoj trval jen dva roky (za stejnou dobu vznikla v dobách socialistického Československa i kompletní Škoda Favorit, avšak dnes je standardem minimálně dvakrát delší čas) a prodávat by měl od roku 2026. To kromě jiného znamená, že již letos by se měla ukázat definitivní podoba sériového auta, na tu si však ještě nějaký ten měsíc počkáme. Nejnověji si ovšem můžeme udělat názor na interiér budoucího levného elektromobilu, u nějž se Renault silně inspiroval u první generace z roku 1992, která ve své době změnila automobilový svět a založila zcela novou kategorii městských MPV.

Jak se Twingo blíží sériové výrobě ve slovinském Novom Mestě, postupně se mění jeho design i zvenčí. Oproti říjnovému pařížskému autosalonu, kde se vůz poprvé oficiálně představil, dostal navíc pár malých bočních okének v předních dveřích před zrcátky, zjednodušené kliky bez podsvícení a větší ochranné elementy v obou nárazníkách. Změnily se také koncové svítilny, jimž přibyl další svítící element dole. Svědčí to o vysokém tempu vývoje, kdy se definitivní design dolaďuje de facto za běhu, paralelně s vývojem ostatních celků.

Vůbec poprvé jsme spatřili interiér, který si z pratwinga vypůjčil nejen některé tvary, ale i základní řešení interiéru s posuvnou, symetricky dělenou zadní lavicí. Tamtéž se inspirovala i jednoduchá a minimalizovaná palubní deska, obsahující spoustu odkládacích prostor. Ty se nacházejí i jinde po autě, mezi sedadly a ve dveřích. Kam se nevešla klasická kapsa, tam čekají chytré nápady typu magnetických držáků mobilů na zadních stranách předních hlavových opěrek. Prototyp navíc zdobí gigantické střešní okno, u nějž je otazníkem, zda jeho nasazení snaha o minimální výrobní náklady umožní. Totéž platí i o efektních, obřích kolech a dalších působivých detailech. Určitě se ale můžeme těšit na pestrobarevný interiér, korespondující s odstíny exteriéru.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Držím palce s tímhle počinem. Jsem zvědavý, jaký akumulátor mohou nabídnout za 500 tis. Kč.
Ing.Václav Hellebrand
Všechno bude záležet na jediném parametru a to ceně. Mimochodem Twingo je moje srdeční mi záležitost a je to jediné auto,které jsem měl rád. Mimochodem najel 325 000 km v podstatě bez větších problémů. Ale tentokrát ( byla to 2 generace) byla auta ještě jednoduchá a řídit je byla radost.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze