Stánkem Renaultu zněla pieta za čerstvě zemřelého Jeana-Paula Belmonda, přesto ale prostor pro kochání zbyl. Hlavní hvězdou byl samozřejmě koncept, předznamenávající podobu zřejmě nejdůležitějšího elektromobilu současné Evropy. Renault ZOE se totiž po velmi úspěšném působení chystá na odpočinek a ohledně nástupce nebylo možné riskovat. Takže se sáhlo po absolutní jistotě a designéři stvořili již třetí generaci legendárního Renaultu 5.
Renault 5 Prototype se inspiruje v minulosti
Měli nač navazovat; autorem designu původní „pětky“, která letos oslaví 50 let, byl Michel Boué. Ten tvary navrhl ve volném čase pro radost. Nicméně, když se vedení automobilky s jeho výtvorem seznámilo, okamžitě nechalo zahájit vývoj. Boué sám zemřel na rakovinu ještě před oficiální premiérou. Druhou generaci pak navrhl samotný Marcello Gandini, autor celé řady legend, počínaje Alfou Romeo Montreal přes první generaci BMW 5, Citroën BX, Fiat X 1/9, celou řadu Lamborghini v čele s Miurou, Lancii Stratos a Maserati Quattroporte až po tahač Renault Magnum.
Nová „pětka“ bude pochopitelně čistě elektrická a také musí zaujmout v dnešní době. Proto se předchůdci inspirovala jen volně a od základu změnila proporce. Díky tomu, že na stánku hned za ní stál benzinový originál ze 70. let, viděli jsme, o kolik širší je novinka. Její příď ovšem vzpomíná s přesně odměřenou mírou nostalgie, která nesklouzává ke zbytečnému sentimentu. Takže na nás mrkají dva povědomě tvarované světlomety, a to doslova. Maticová technologie zde byla využita k několika vizuálním efektům, mj. právě mrkání. Opravdoví znalci si možná vzpomenou, že i to je pocta původní „pětce“, která v jedné z reklam také mrkala, i když šlo samozřejmě jen o trik. Záď se blíží tvarům předchůdců nejvíce – svislými světlomety i asymetricky uloženým logem. To se podobně jako u Peugeotu aktuálně změnilo a právě koncept elektrické „pětky“ je prvním Renaultem, který jej obdržel. Koncept je pětidveřový, ale velmi šikovně to maskuje.