Automobilka Renault dnes představila svůj strategický plán s názvem Renaulution a poodhalila svou strategii na příštích pět let a dále. V rámci Renaulution značka Renault vítá změny na automobilovém trhu. Se svou „Nouvelle Vague“ se totiž chce stát značkou technologií, služeb a čisté energie. Díky tomu si chce udržet své vedoucí postavení v oblasti elektrifikace v Evropě a do roku 2025 nabídnout nejekologičtější sortiment v Evropě. Co se týče technologie, Renault využije „Software République“, otevřený ekosystém věnovaný softwaru, datům, kybernetické bezpečnosti a mikroelektronice. Hodnotu bude tvořit lépe rozvržená nabídka ve prospěch segmentu C, vývoj špičkových technologií a nových obchodních příležitostí v rámci životního cyklu automobilů.
S více než 10 lety rozsáhlých zkušeností v oblasti elektrické mobility, služeb a více než 300 tisíc prodaných vozidel je Renault lídrem na evropském trhu s elektromobily. Renault také vyvinul E-TECH, hybridní technologii s více než 150 patenty, čerpající ze zkušeností značky s elektrickou energií a F1. V softwarovém závodě se seskupilo více než tisíc inženýrů specializujících se na software, data a cloudové služby, k nimž se brzy přidá mnoho dalších. Jedinečný průmyslový areál Flins Re-Factory, první evropský závod specializující se na mobilitu, fungující na principech cirkulární ekonomiky, také ztělesňuje modernost značky Renault. Ale to vše je teprve začátek.
„Ve společnosti Renault vítáme projevy odlišnosti a vytváříme vlastní ,,Nouvelle Vague”. Jde o modernizaci automobilového průmyslu. Staneme se značkou energie, prostřednictvím projektu Electro Pole posílíme naše vedoucí postavení v oblasti elektromobilů a investujeme do vodíku s cílem dosáhnout do roku 2025 nejekologičtějšího sortimentu v Evropě. Staneme se také technologickou značkou prostřednictvím vlastních inovací a Software République, otevřeného ekosystému určeného k rozvoji odborných znalostí v klíčových oblastech, jako jsou data nebo kybernetická bezpečnost v rámci Evropy. To nám, jakožto značce zaměřené na služby, poskytne konkurenční výhodu díky propojeným high-tech službám, ať už ve vozidle nebo mimo něj. A tuto vizi modernity zakotvíme ve Francii. Protože jako značka víme, že naše duše a síla vychází z našeho původu. Nový R5 je ztělesněním Nouvelle Vague: je silně propojen se svou historií, a přesto představuje budoucnost, která činí elektromobily populárními,“ říká Luca de Meo, výkonný ředitel skupiny Renault.
Renault se transformuje ve třech oblastech konkurenceschopnosti:
- na značku technologií, s ekosystémovým přístupem, jehož cílem je formace předních světových výrobců a dodavatelů mobility nové generace. Tento ekosystém s názvem „Software République“ umožní Renaultu, dalším zakládajícím členům a budoucím partnerům rozvíjet společné odborné znalosti, budovat evropské know-how a bránit suverenitu v klíčových technologiích, od velkých dat po elektroniku. Také společnosti Renault umožní vybavit svá vozidla špičkovými systémy umělé inteligence a kybernetické bezpečnosti.
- na značku služeb, nabízející nejlepší konektivitu a špičkové služby zabudované do vozidel. V roce 2022 Renault představí My Link, nový informační a zábavní systém s integrovanými službami Google. Renault bude první automobilkou, která přinese služby Google do masově prodávaných automobilů. Díky tomu, že vozidla Renault budou inteligentnější každým dnem, budou postupem času získávat na hodnotě, tím se i prodlouží jejich životnost. Renault se dále bude snažit prolomit spotřebitelský cyklus a vytvářet hodnotu až do konce životnosti vozidel, to vše prostřednictvím své Re-Factory ve Flins (Francie). V závodě bude ročně opraveno více než 100 tisíc ojetých vozů, lehké užitkové vozy poháněné naftou budou přepracovány na bioplyn a čistý elektrický pohon. Renault má také jasnou výhodu, co se týče druhého života a konce životnosti baterií. Kontrola nad těmito úseky hodnotového řetězce může potenciálně vytvářet nové obchodní příležitosti a hodnoty.
- na značku čisté energie, stane se lídrem v oblasti energetické transformace. Díky revoluční technologii E-TECH, která je výzvou pro lídry na trzích s hybridy, si Renault s novými skupinami produktů, založených na našich dvou vyhrazených elektrických platformách CMF-EV a CMF-B EV, udrží své vedoucí postavení na trhu s elektromobily. Značka také nabídne kompletní vodíková řešení připravená pro trh s lehkými užitkovými vozy. Cílem je dosáhnout nejekologičtějšího sortimentu na evropském trhu.
Co se týče nabídky, Renault zdvojnásobí jak elektrifikaci, tak vylepšení sortimentu. Změna postavení produktové řady na trhu pomůže značce získat zpět přední pozici v segmentu C a podpořit její vedoucí pozici v segmentu B. Do roku 2025 bude představeno 14 modelů (7 elektrických a 7 spadajících do segmentu C/D) s cílem dosáhnout toho, aby horní segmenty ve stejném roce představovaly 45 % prodeje.
Prototyp Renault 5: znovuzrození kultovního vozu, modernějšího než kdy dříve
Prototyp Renaultu 5 je roztomilý a velmi kompaktní městský vůz, který vede jeden z nadčasových úspěchů značky Renault do budoucnosti s moderním, 100% elektrickým pohonem. Zachoval si zábavnou, krizi odolávající, zlomyslnou stránku se žlutými kontrasty. Designérský tým Gillese Vidala se nechal inspirovat světoznámým kultovním modelem z minulosti Renaultu, modelem R5. Prototyp Renault 5 přebírá silné rysy původního designu. Moderní přístup je patrný také na zvolených povrchových úpravách a materiálech, které jsou inspirovány světy elektroniky, nábytku a sportu. „Design prototypu Renault 5 vychází z kultovním modelu našeho dědictví, z modelu R5. Tento prototyp jednoduše ztělesňuje modernost, vozidlo aktuální pro svou dobu: městské, elektrické, atraktivní,“ říká Gilles Vidal, Gilles Vidal, ředitel designu Renault.
Model R5 je okamžitě rozeznatelný, ale díky modernímu zpracování linií a zarovnaných povrchů s futuristickými detaily (světla, přední maska…) výsledek rozhodně odráží ducha současné doby. Stylingové prvky převzaté z původního designu skrývají moderním způsobem velmi moderní funkce: sání vzduchu na kapotě skrývá dvířka pro nabíjení, v zadních světlech se nachází aerodynamické klapky a mlhová světla v nárazníku jsou také denními světly. Na boční mřížce, kolech a zadním logu je dokonce odkaz na původní „5“. Přední část a textilní střecha vycházejí ze světa nábytku. Přední a zadní loga se rozsvěcují, čímž vůz „ožívá“. Francouzská vlajka ve zpětných zrcátkách, která podtrhuje charakteristiku „vyvinuto ve Francii“, osvětlení opěrky hlavy a jméno zobrazené na malé průhledné obrazovce na palubní desce, vás zvou k jízdě.
Součástí proměny Renaulution jsou i značky Dacia, Lada a Alpine
Zatímco Renault má plnit úlohu průkopníka technologií a soustředit se na elektrické a hybridní vozy, Dacia a Lada mají plnit úlohu cenově dostupných značek, které se budou hlavně snažit snižovat emise spalovacích motorů. V tom jim ale také bude pomáhat i hybridní technologie. Zatímco Dacia připravuje větší SUV, než je model Duster, Lada nabídne model Niva s charakteristickými designovými prvky, ale v moderním podání. Na opačném konci pak bude značka Alpine, která se zaměří hlavně na 100% elektromobily, ale zároveň si zachová výrazně sportovní charakter. Kromě plně elektrických hot-hatchů segmentů B a C slibuje i plně elektrického nástupce modelu A110. Tato značka ale zatím neukázala ani skici připravovaných modelů, takže si budeme muset počkat.