Dacia využívá velký potenciál, který si získala svou dlouhodobě úspěšnou obchodní i modelovou politikou, a vůbec poprvé zahraje roli technologického inovátora, a to nejen v rámci koncernu Renault Group, ale i v celosvětovém měřítku. Oblíbené SUV modely Duster a Bigster totiž dostávají zcela nový pohon Hybrid G-150 4×4, kombinující všechny dílčí výhody do jediného celku. Zájemci o Dacii si tedy konečně budou moci vybrat i pohon všech kol s automatickou převodovkou, tím to ale nekončí. Půjde totiž o dvoupalivový hybrid velmi netradiční koncepce. Zatímco přední kola bude pohánět známý, mild-hybridní tříválec 1.2 turbo 140 k, spojený s šestistupňovým, dvouspojkovým automatem, dozadu přibyde novinka v podobě elektromotoru. Půjde tedy o elektrický pohon všech kol s modulem e-axle.
Modul e-axle tedy integruje elektromotor do zadní nápravy a eliminuje potřebu rozdělovací převodovky a kardanového hřídele. Takové řešení už známe od jiných automobilek. Jenže Dacia do něj přidala dvoustupňovou převodovku, díky níž dokáže elektromotor o výkonu 23 k/87 Nm asistovat až do rychlosti 140 km/h i bez nutnosti náročné a drahé, ultravysokootáčkové konstrukce. Převodovka navíc obsahuje spojku, která při plachtění či jízdě na spalovací motor zadní elektromotor mechanicky odpojí, čímž sníží vnitřní odpor a spotřebu. Vůz je navíc díky li-ion baterii o kapacitě 0,84 kWh schopen čistě elektrické jízdy, ve městě až 60 % času. Netřeba dodávat, že podle potřeby se pohánějí, přední, všechna, nebo pouze zadní kola.
Celý systém navíc pracuje v nízkém napětí 48 V, nevyžaduje tedy specializované servisní pracoviště při opravách. Jízdu pak může řidič ovládat voličem jízdních režimů se šesti polohami, mezi nimiž nechybí úsporný režim Eco s čistě elektrickými rozjezdy či řízené sjíždění prudkých svahů rychlostmi v rozmezí 3–30 km/h. Nechybí pádla pod volantem k řazení jízdních stupňů, jimiž lze ovšem ovlivňovat i činnost druhé převodovky na zadní nápravě.
Ani to stále není kompletní výčet. Vůz je totiž, jak jsme se již zmínili, dvoupalivový, a dokáže tedy spalovat kromě benzínu i LPG, které je aktuálně velmi levné a oproti benzínu i o něco ekologičitější. Pro obě média jsou, stejně jako v případě pohonů Eco-G, k dispozici padesátilitrové nádrže, s nimiž lze ujet až 1 500 km bez tankování.
Datum uvedení na trh zatím Dacia neupřesnila, což platí i pro další novinky v nabídce pohonů. Stávající totiž ustoupí vylepšeným, posíleným motorizacím. Základní dvoupalivový Eco-G 100 bude nahrazen novou verzí téhož motoru s výkonem 120 k a označením Eco-G 120. Stávající mild hybrid 130 se mění na mild hybrid 140 s vyšším výkonem a konečně i Duster dostane silnější a úspornější hybrid 155 z Bigsteru místo stávajícího pohonu hybrid 140, který ve výrobě končí.

