Dacia Bigster oficiálně. Big, bigger, Bigster!

Pařížský autosalon 2024
Dacia Bigster oficiálně. Big, bigger, Bigster!
Fotografie: Dacia
  • Dacia připravila velký skok, kterým chce vstoupit do mainstreamového segmentu
  • Nový Bigster nabídne dosud nevídaný prostor a výbavu, jaká je u značky novinkou
  • O pohon se starají výhradně hybridy, což platí i pro verzi na LPG

Dacia se vypracovala na evropského lídra budgetových modelů, nicméně počínaje nedávno uvedeným Dusterem zahájila nenápadnou přeměnu v mainstreamovou značku. I nadále udržuje důraz na dobrou hodnotu za peníze, ovšem zároveň nabídne auta, plně srovnatelná s konkurencí. Tento trend dále rozvine nová Dacia Bigster, která se oficiálně představí na nadcházejícím pařížském autosalonu. Technicky i designově jde o prodlouženou verzi Dusteru, s nímž také modulární sdílí platformu CMF-B, ovšem s prodlouženým rozvorem o 40 milimetrů. Nabídka motorizací se ovšem shoduje jen zčásti; Bigster se odliší zcela novou, silnější verzí full hybridu s atmosférickým zážehovým čtyřválcem, která nabídne 155 místo stávajících 140 koní a zároveň i nižší spotřebu.

Historicky největší Dacia se zaměřila především na objem. Proto nabídne nejen citelně více místa na zadních sedadlech, ale také zavazadelník o rovněž rekordním objemu 667 l podle VDA, což je číslo, které by nedělalo ostudu ani o třídu většímu SUV. U značky nevídané jsou ale i další možnosti, například nastavení sklonu zadních opěradel, či jejich dělení v poměru 40:20:40. Jako třešnička na dortu slouží program chytrých a levných doplňků YouClip, vytvářejících úložné prostory či možnosti i na místech, kde si je těžko dovedeme představit. Novodobou tradicí u značky je i široká nabídka příslušenství, zahnrující, kromě obvyklých doplňků a spacích vestaveb a externích stanů InNature také zadní loketní opěrku, která se po opuštění auta promění v batoh, organizér pro zadní stranu předních sedadel, či nákladní box na tažné zařízení. Za zmínku stojí také střešní ližiny, které lze pootočením změnit na příčníky, či robustní omyvatelnou gumovou rohož do kufru.

V hledáčku se ale v mnohem větší míře, než dříve, octl také komfort. Můžete tak vůbec poprvé u Dacie získat panoramatické střešní okno, akustické zesílené prosklení vpředu, elektrické ovládání sedadel, chlazený úložný box mezi předními sedadly s bezdrátovou nabíječkou či nastavitelné bederní opěrky pro oba cestující vpředu. Nový standard dotváří také dvouzónová klimatizace se zadními výdechy, bezklíčový přístup, elektricky ovládané páté dveře (ovšem bez handsfree ovládání), dálkové sklápění zadních opěradel pomocí páček v kufru či soundsystém Arkamys 3D. Standardem tu jsou dva barevné displeje, elektrické ovládání všech oken, 17" litá kola, klimatizace či zadní parkovací senzory a kamera. Mezi příplatky naopak září až 19" kola.

Výbava je rozdělena do čtyř stylově odlišených linií, přičemž střídmě vybavený základ Essential zamíří jako dosud především k pracovním účelům. Prostřední Expression s potenciálem být nejprodávanější už nabízí automatickou dvouzónovou klimu, elektrickou parkovací brzdu, dešťový senzor, elektricky sklopná zrcátka a modulární zadní sedadla 40/20/40 s dálkovým sklápěním. Terénně laděná výbava Extreme přihazuje 18" kola, nastavitelné střešní ližiny, střešní okno, bezklíčový přístup, omyvatelné čalounění, gumové koberečky, větší 10,1" přístrojový štít místo osmipalcového, navigaci a asistent sjíždění svahů. Luxusně laděný Journey je na úrovni Extreme, ale výbavu má postavenou jinak. Nechybí v ní dvoubarevné lakování (další historická premiéra u Dacie), elektrické páté dveře a sedadlo řidiče, box mezi předními sedadly, navigace, soundsystém, indukční nabíječka mobilů či adaptivní tempomat.

Nabídka pohonů už se spoléhá výhradně na hybridy, což platí i pro LPG verzi Eco-G 140. Její těžiště je na novém, přímovstřikovém, přeplňovaném tříválci se 48V mild-hybridní soustavou s akumulátorem 0,8 kWh. Ten je zde k mání ve verzi TCe 140, která oproti Dusteru přidává 10 koní a jako k jediné lze doobjednat pohon všech kol. Nás ovšem nejvíce zajímá Hybrid 155, tedy paralelní hybrid s atmosférickou jednašestkou 107 k a robotizovanou převodovkou se 4+2 stupni. Ten totiž doznal proti Dusteru evolučního vylepšení, které se projevilo nejen nárůstem výkonu ze 140 na 155 k, ale také točivého momentu o 20 Nm, povolenou hmotností vleku o 250 kg, to vše zároveň při 6% poklesu spotřeby.

Technické parametry Dacia Bigster Hybrid 155

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 570 × 1 810 × 1 710 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon155 (107 + 50) koní, točivý moment: 170 Nm
Baterie1,4 kWh
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze