Dacia vstupuje do elektrické éry v souladu se svou filozofií; beze spěchu a směrem odspodu. Přesto se do vývoje nových elektromobilů pustila s plnou vervou a ten příští už nebude rebrandovaný čínský model staršího data jako stávající Spring, nýbrž vůz z vlastního vývoje a s moderní technikou. Ve druhé polovině roku 2027 se totiž představí nová generace úspěšného Sandera a v jejím rámci Dacia uvede i čistě elektrickou variantu, což podle Car Magazine potvrdil osobně generální ředitel Dacie Denis Le Vot. Ta vznikne, spolu se spalovacími alternativami, na stále ještě moderní platformě CMF-B, kterou používá i stávající generace Sandera. Potvrzují se tak tedy informace z roku 2023, kdy značka začala s vývojem.
Z toho lze odvodit, že i nové elektrické Sandero se dočká moderní a úsporné elektrovýzbroje včetně stále ještě nezvyklých elektromotorů s cizím buzením. Na zmíněné platformě totiž vyjíždějí i nové malé Renaulty 4 a 5 a také Alpine A290. Dojde tedy k velkému technologickému skoku oproti Springu, jehož technika je už dávno za zenitem. Jasno ovšem zatím není stran baterií; Le Vot se totiž zároveň nechal slyšet, že není ambicí značky stvořit elektromobil, který ujede 600 km a nabije se za 20 minut, nýbrž dostupný model s co nejlepší hodnotou za peníze. Značka proto aktuálně zvažuje všechny dostupné chemie a ve hře je i použití sodíkových baterií. Ty sice zatím neohromují energetickou hustotou, ale po naběhnutí masových efektů budou levné.
Jde vlastně o první konkrétní zprávu o tom, jak daleko je budgetová rumunská značka se zaváděním čistě bateriových elektromobilů. Její šéf totiž zároveň potvrdil, že je i nadále v plánu 100% elektrifikace do roku 2035.