Dacia rozšíří nabídku elektromobilů, avšak nejdřív musí sloučit oheň s vodou

1
Dacia rozšíří nabídku elektromobilů, avšak nejdřív musí sloučit oheň s vodou
Fotografie: Dacia
  • Dacia vývoj elektromobilů rozhodně neuspěchala, přesto se do nich právě nyní pouští
  • Prvním z vlastních kanceláří bude subkompaktní model pro každý den
  • Půjde cestou menší baterie a dalších kroků ke snížení ceny

Přístí Dacia Sandero opět vznikne na koncernové platformě CMF-B, čehož využijí konstruktéři k relativně snadnému vytvoření čistě elektrické verze na odvozené verzi CMF-BEV, kterou využije i chystaný Renault 5. Značka se však chce podržet svých atributů a udržet výhodnou cenu, k čemuž zvolí poněkud jiný přístup než většina konkurentů. Především se nebude honit za maximálními dojezdy a špičkovými nabíjecími rychlostmi. Zkušenosti se Springem totiž ukázaly, že obojí jsou zákazníci ochotní u levného elektromobilu postrádat. Zároveň bude kladen důraz na udržení nízké hmotnosti, opět po vzoru Springu, který váží pod tunu.

Dojde tedy na menší kapacitu baterie, než jsme ve třídě zvyklí, a dost možná i na zcela jinou chemii než dnes obvyklou NMC. Podle Autocaru je ve hře i sodíková chemie, která sice zatím trpí nevalnou energetickou hustotou, ale je levná. Navozuje to rozpor se snahou o nízkou hmotnost, tedy pověstnou snahu o sloučení ohně a vody, ovšem spíše než nerozhodnost konstruktérů to ilustruje, jak obtížný úkol před nimi stojí.

Nové Sandero už nebude klasickým hatchbackem, ale zvýšeným modelem „pro každý den“ s bohatým oplastováním tentokrát ve standardu, protože obdobně odlišenou verzi Stepway dosud volí naprostá většina zákazníků na klíčových trzích. Přesto prý kontury hatchbacku zůstanou a rozhodně prý nepůjde o SUV. Na trh přijde nová generace v letech 2027 až 2028 s tím, že jejím úkolem bude rovněž vydržet jako nosič spalovacích motorů až do kritického roku 2035. A počínaje novým Dusterem plánovaným na příští rok budou všechny Dacie (kormě Springu) využívat moderní platformu CMF-B.