Oživení Dacie pod taktovkou Renault Group je mimořádně úspěšným projektem. Myšlenka recyklace starší techniky a zaměření na ty opravdu podstatné vlastnosti automobilu se zalíbila i na trzích, pro něž nebyla původně ani určena. Dacia se stala přijatelnou pro široké masy a prodává se ještě lépe, než její zachránci zprvu doufali. Vůbec nejúspěšnější je Sandero, které nabídlo prostor, robustní techniku a aktuálně i pohledný design na půdorysu subkompaktního hatchbacku. Jenže se stále prodává bez jakékoliv elektrifikace, stejně jako všechny ostatní modelové řady s výjimkou outsourcovaného, čistě elektrického Springu, který ovšem nemá technicky ani konstrukčně s ostatními Daciemi nic společného, a nového Dusteru s hybridem v nabídce, který se ale ještě neprodává.
To se změní v roce 2027 nebo 2028, kdy přijde na trh nová, již čtvrtá generace, která na trhu vydrží až do roku 2035, kdy EU plánuje ukončit prodej vozidel, produkujících pozitivní lokální emise. Ta přinese nejen spalovací pohony, ale jak potvrdil na ženevském autosalonu šéf značky Le Vot magazínu Automotive News Europe, dostane také čistě elektrickou verzi. Podrobnosti zatím neprozradil, jen dodal, že příští Sandero bude „obrovské auto“ a vyrábět se bude v Maroku, kam se aktuálně výroba Sandera i Joggeru stěhuje. Dacia prý zároveň zvažuje, zda setrvat v segmentu miniaut, až Spring modelově dožije. Nástupce by měl být z vlastní kuchyně a profitovat z projektu malého elektromobilu Renault Twingo. Prý není důležité, zda se octne v segmentu A nebo B, ale zda bude dostupný. Dacii totiž vyrostla nepříjemná konkurence s podobě značky MG, která na některých trzích nabízí srovnatelné modely za výrazně nižší ceny.