Dacia se vydala do extrému

Dacia se vydala do extrému
Fotografie: Dacia
  • Součástí proměny úspěšné rumunské značky je kromě nového loga i důraz na aktivní životní styl
  • Nová linie výbavy Extreme mu nahrává všemi způsoby
  • K mání je pro celou výrobní řadu včetně elektromobilu Dacia Spring

Image Dacie se v čase mění. Svět dobyla jako superlevná značka s bezkonkurenční hodnotou za peníze. Její jednoduchá a robustní technika si však získala armádu loajálních příznivců, kteří jsou na Dacii hrdí. Proto nastal čas její tržní pozici pomalu posouvat z budgetu do mainstreamu, ovšem při zachování střídmé cenové politiky. Nové Dacie už nepoužívají vysloužilou techniku po Renaultu, naopak s ním sdílejí platformy, motory i dílčí technická řešení. A v některých případech jdou i zcela svébytnou cestou, například jako elektromobil Spring. A nyní nastal čas představení značky jako partnera pro aktivně žijící mladé lidi.

Nedlouho po změně loga, firemních barev i stylu showroomů proto Dacia představuje zcela novou rodinu Extreme. Chtělo by se napsat, že jde o pouhou výbavovou linii, ale pod příjmením Extreme se toho skrývá více. Samozřejmě vše začíná v ceníku, protože Extreme se stala novou vrcholnou výbavou všech osobních Dacií a pro elektrický Spring dokonce výbavou jedinou, navíc spojenou se silnějším motorem o výkonu 65 koní. Nabízí slušnou dávku komfortu včetně automatické klimatizace, bezklíčového přístupu, speciálního čalounění, antény „shark“, měděných doplňků vně i uvnitř a v případě nejmodernějšího Joggeru také elektronického závěru diferenciálu Extended grip. Seznam doplňků se samozřejmě model od modelu liší, například Duster nabízí automatickou klimatizaci už v prostřední linii a naopak Spring ji nenabízí vůbec spolu s bezklíčovým přístupem.

Exkluzivní zelená metalíza spolu s bronzovými doplňky a speciálními dekoračními lištami s geografickým vzorem zajišťují běžným Daciím pěkný kus nové pozornosti

Nabídku obohatila i exkluzivní zelená metalíza Cédre, za níž je třeba doplatit 15 700 Kč, avšak dodá Daciím decentně elegantní a přitom emotivní vzhled. Ve spojení s rovněž exkluzivními černými koly promění auto, které je díky své masovosti už poněkud okoukané, v estetický objekt, za nímž se lidé ohlížejí. Třeba i proto, že zelená barva prý už před dlouhým časem vyšla z módy a většina automobilek ji vůbec nenabízí. Zjevně dělají chybu. K mání jsou samozřejmě vedle standardních benzinových i zážehové motory ECO-G s možností provozu na LPG, které navíc u obou větších modelů, tedy Joggeru i Dusteru, otevírají ceníky zespodu.

A že Extreme není jen položka v ceníku, to jsme se přesvědčili na vlastní těla v lůně těsně předletní Šumavy, kde jsme okusili další novinku z extrémní rodiny. K Joggeru totiž lze získat příslušenství Dacia InNature, které jej promění v pohodlnou nocležnu pro dva či pět lidí. V prvním případě je k mání s rozkládacím dvoulůžkem Sleep pack za 38 990 Kč, které se ve dvou umístí a připevní do zavazadelníku pětimístného Joggeru a pak v jednom snadno promění v dobře podepřenou a s matrací za 7 990 Kč také vyměkčenou plochu pro komfortní vyspání dvou dospělých. Sice zabere většinu kufru, avšak samo obsahuje uvnitř velkou skříňku. Malý hotel lze ještě vylepšit zatemňovací sadou oken za 4 790 Kč, která uvnitř vytvoří takřka dokonalou tmu.

Víkendový výlet lze s příslušenstvím InNature pohodlně zvládnout s přespáním i v pětičlenné sestavě

Kdo vyznává turistiku s celou rodinou, může připojit ještě stan za 8 990 Kč ušitý tak, aby na Jogger přesně navázal a využil jej jako opěrný bod. V něm je prostor nejen pro tři pohodlná lůžka, ale také pro předsíňku i markýzu pro venkovní posezení. A uvnitř se spí opravdu dobře, zejména v tichém objetí hor.

Trochu nás překvapilo, že podobné příslušenství není k mání k Dusteru, který je se svým volitelným pohonem všech kol přeci jen vhodnější k terénním toulkám, avšak ten uvnitř zkrátka není dost velký. Navíc se jedná o výběhový model, který už letos dostane nástupce spolu s větším odvozeným SUV Bigster. A to bude pro podobné aktivity jako stvořené.

Za málo peněz hodně stylové muziky přináší výbavová linie Extreme. Ta je vlastně za cenu jednotlivých prvků výbavy, stylové doplňky jsou grátis

Všechny Dacie ve výbavě Extreme jsou už v prodeji, výše příplatku vůči startovní linii se podle modelové řady pohybuje od 56 000 (Sandero, Sandero Stepway) přes 60 000 (Duster) až po 73 000 Kč v případě Joggeru. Již zmíněnou výjimkou je pouze Spring, který výbavu Extreme nově nabízí jako jedinou s nezměněnou startovní cenou 576 400 Kč. K mání jsou rovněž skladové vozy a balíčky výhodných služeb a financování.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze