Čínské automobilky pokračují v obsazování evropského trhu, přičemž ty nejvyšší ambice má především značka BYD. Ta totiž už vloni v Evropě prodala téměř sto tisíc aut, letos chce toto číslo zdvojnásobit a už koncem aktuální dekády by se ráda dostala na dohled půl milionu prodaných aut. Pomoci k tomu má mohutná modelová ofenziva, která právě nyní nabírá obrátky a postupuje od vyspělých západních trhů směrem na východ. Vše má své přesné plány a data, a proto už víme, na které modely se můžeme těšit v Česku a kdy. Značka tu totiž v dubnu otevřela oficiální zastoupení.
Aktuální tuzemskou nabídky značky BYD tvoří tři modely vyšších tříd, konkrétně čistě elektrický sedan střední třídy Seal, rovněž elektrický SUV crossover střední třídy Sealion 7 a plug-in hybridní SUV Seal U DM-i. Už v červnu bychom se však měli dočkat rozšíření nabídky sedanů směrem dolů, konkrétně o plug-in hybridní model Seal 5. V září pak bude následovat nový sedan střední třídy Seal 6, následovaný o měsíc později kombíkem Seal 6 Wagon.
Kdo se těší na levnější modely, už na podzim se dočká subkompaktního, elektrického městského SUV crossoveru Atto 2 a konečně v březnu 2026 dojde i na nejzajímavější čtyřmetrový elektrický hatchback Dolphin Surf, který se čerstvě začal prodávat na větších evropských trzích. Ceny zatím neznáme, avšak u posledně jmenovaného vyvíjí český importér maximální úsilí, aby se se startovní částkou co nejvíce přiblížil magické hranici 500 000 Kč.

