Kolegové z Autocaru přišli s informací, že oba největší modely Alfy Romeo, tedy SUV Stelvio a sedan střední třídy Giulia, se dočkají plně elektrických nástupců v letech 2025 (Stelvio), respektive 2026 (Giulia). Obě poslední klasické Alfy používají na platformu Giorgio, vzniklou těsně před sloučením koncernů FCA a PSA do superkoncernu Stellantis. Ta má smůlu, že ji nelze použít k čistě elektrickému pohonu, proto budou prostředky, investované do jejího vývoje odepsány a oba nástupci využijí koncernový fundament STLA Large, určený pro velké a vysoce výkonné modely. Ta by se měla při této příležitosti dokonce dočkat vylepšení na 800V architekturu a vrcholným verzím obou modelů přinést pozoruhodné jízdní výkony.
Stejný základ pro zajímavost použil i zcela nový Dodge Charger Daytona, o němž vás budeme informovat podrobněji, který s elektrickým pohonem (a zatím jen 400V elektrovýzbrojí) vyvine 670 koní a stovku pokoří za 3,3 s. Nová Giulia by na tom měla být podstatně lépe; nejrychlejší modely na STLA Large zvládnou stokilometrovou rychlost s pevným startem prolomit za dvě sekundy, tedy dříve, než právě představené Porsche Taycan Turbo GT. Součástí projektu by měla být i nová počítačová architektura STLA Brain, naopak by měla být zachována celá řada konzervativních prvků v čele s typickým přístrojovým štítem cannocchiale. Naopak s multimédii a konektivitou to prý Alfa přehánět nebude.