Alfa Romeo 33 Stradale. Nejvzácnější elektromobil světa na vlastní oči

Pařížský autosalon 2024
1
Alfa Romeo 33 Stradale. Nejvzácnější elektromobil světa na vlastní oči
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Alfa Romeo se vrací mezi prémiové výrobce se vším všudy
  • Předvedla svůj vloni ohlášený supersport 33 Stradale
  • Jde o přísnou limitku, vyprodanou dávno před zahájením výroby
  • Elektrické verze vzniknou pouhé dva kusy

Už na oficiálních fotkách z loňského srpna vypadala Alfa Romeo 33 Stradale úžasně, naživo je dojem ještě lepší. Červený proudnicový predátor vypadá tak trochu jako Ferrari, avšak daleko víc připomíná svůj stejnojmenný pravzor ze 60. let 20. století. Vznikne jich jen a pouze 33, ani jeden navíc. Na výběr bylo mezi benzinovým třílitrovým šestiválcem biturbo a výkonným elektrickým pohonem. Ačkoliv podle původních propozici měly oba dosahovat maximálky 333 km/h, nakonec je elektrická verze o něco pomalejší a zastaví se na 310 km/h. Oba však pokořují stovku z klidu za méně než tři sekundy. Vůz bude možné zevnitř i zvenčí rozsáhle přizpůsobit podle přání bohatých sběratelů (mistři volantu jsou v dnešní investiční době mezi kupci podobných skvostů bohužel v menšině) a stát bude až 2 miliony eur.

Vyrobí se pouze 2 kusy! Elektrická Alfa Romeo 33 Stradale na Pařížském autosalonu

Na stánku jsme se nechali pohltit půvaby supernízkého kupé, i když šlo zrovna o spalovací verzi. Elektrická by ale měla vypadat úplně stejně, ovšem objednali si ji jen dva zákazníci. Možná proto, že bude o 600 kg těžší. /ůjde ovšem tím pádem o superraritu. Zatímco příď působí tak trochu minimalisticky, zezadu, tedy ze strany, z níž jej většina ostatních spatří na silnici nejčastěji, vypouští doslova myriády emocí a světel. K věci patří nůžkovitě otevírané dveře, ušlechtilé lehké materiály a také preference maximálního aerodynamického přítlaku před minimalizací čelního odporu vzduchu. Proto všechny ty mohutné průduchy, kanály a deflektory. Nakonec krásná kovaná kola, obří brzdy a dojem je impozantní. Uvnitř se naopak hledělo spíše na tradice, pozoruhodný je volant, který je tu, na rozdíl od většiny konkurentů, zcela oproštěn od jakýchkoliv ovládacích prvků.

Elektrická verze si sebou poveze baterii 102/90 kWh (brutto/netto) a půjde o první 800V elektromobil z koncernu Stellantis. A my můžeme jen doufat, že tento skvost někdy spatříme i na silnici. Pravděpodobnost je to sice jen teoretická, ale movití čeští sběratelé už několikrát překvapili, co všechno se skrývá v jejich dobře zabezpečených depozitářích. Každopádně vidíme začátek výnosné cesty, kterou by značka Alfa Romeo chtěla kráčet. A také začátek slavného konce spalovací éry, protože značka by měla být od roku 2027 čistě elektrickou. I když v dnešních dobách, více než dříve, platí „nikdy neříkej nikdy“.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Zasmál jsem se nad uvedeným životním moudrem, které vystuje tolik. „Nikdy neříkej nikdy“.

Pod to bych se podepsal.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze