Alfa Romeo Junior Veloce 280 (2025)
test

Alfa Romeo Junior Veloce 280 (2025)

Raketa s krátkým doletem

Vrcholné provedení Alfy Romeo Junior nabízí nejen velkou porci koní, ale slibuje i velmi dobré řidičské zážitky. A jelikož už vůz prošel testem spotřeby, nyní je na řadě klasický test. Jak se nám italská kráska líbila?

Alfa Romeo Junior Veloce 280 je elektrickou odpovědí značky na potřeby těch, kteří hledají nekompromisní styl a skvělé jízdní zážitky v kompaktním balení. A že se to povedlo, potvrzuje nejen technika, ale i samotný design a požitky za volantem.

Elektrická Alfa je tady. Jaká vlastně je?

Hned zaujme, že ač vůz stojí na známé platformě koncernu Stellantis, od většiny svých „příbuzných“ se výrazně liší. A to hlavně výkonem – 280 elektrických koní je na této platformě zatím unikátem, ačkoliv již brzy dorazí sportovní Peugeot E-208 GTi, který využije stejnou techniku a nabídne možná ještě zábavnější svezení. Tak či tak, elektromotor vždy pohání přední nápravu, což občas přináší problémy přenést veškerý výkon na vozovku. Alfa Romeo si je toho plně vědoma a trakci zde pomáhá alespoň mechanický samosvorný diferenciál, precizní řízení a zapomenout nesmíme ani na závodní pneumatiky Michelin Pilot Sport EV na 20" kolech, která jsou v základu této vrcholné verze.

Technické parametry Alfa Romeo Junior Elettrica

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 4 173 × 1 781 × 1 505 mm, 1 545 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie54 kWh (51 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,6 kWh / 100 km, dojezd: 412 km
Cena od979 000 Kč

A co design? Ten je typicky „Alfí“. Výrazná maska, elegantní linie a červený lak Brera (za příplatek) dávají jasně najevo, že to není jen další elektromobil. Líbivá záď s odtrhovou hranou a kliky zadních dveří schované v rozích oken evokují klasické modely značky. Celkově působí Junior Veloce 280 jako nejstylovější zástupce koncernové rodiny. Interiér je sportovně laděný a vůz rozhodně doporučujeme pořídit s příplatkovými skořepinovými sedačkami Sabelt a volantem obšitým Alcantarou v rámci paketu Performance (příplatek 75 tisíc Kč). Řidič má díky tomu pocit, že sedí v závodním kokpitu – prostor je sice stísněný, ale ergonomie je špičková.

Materiálově už to tak ale slavné není – všude jsou tvrdé plasty, jež kazí jinak prémiový dojem, zejména vzhledem k ceně. Přesto místa, kde se řidič nejčastěji dotýká, jsou příjemná na omak. Vzadu je to ale o poznání horší. Nejenže chybí loketní opěrka a odkládací prostory, ale cestující s výškou kolem 180 cm se budou cítit hodně stísněně. Tvrdé plastové výlisky před koleny komfortu nepřidávají a v plném obsazení doporučujeme absolvovat pouze kratší cesty. Naopak zavazadlový prostor je překvapivě solidní a mezi vozy této třídy nadprůměrný – byť chybí „frunk“ a pod podlážkou jsou uloženy nabíjecí kabely.

A jak je na tom vůz po stránce jízdy a zábavy za volantem? V těchto disciplínách doslova exceluje. Akcelerace z 0 na 100 km/h za 5,9 s je působivá, potěší možnost jet rychlostí až 200 km/h, ale snad ze všeho nejvíce nadchne ovladatelnost v zatáčkách. Auto se drží silnice jako přibité, sportovní pneumatiky a přepracovaný podvozek zajišťují precizní reakce a radost z dynamické jízdy. V zatáčkách je vůz živý, zábavný a zároveň jistý. Kontrola trakce se ale bohužel automaticky zapíná již při 50 km/h, takže její vypnutí slouží spíš jako doplněk pro krátké zrychlení. Spotřeba energie se v kombinovaném režimu pohybuje okolo 18,7 kWh/100 km, při svižnější jízdě pak roste nad 21 kWh na 100 km. Využitelná kapacita baterie 51 kWh přináší reálný dojezd mezi 200 a 350 km – v závislosti na jízdním stylu. Nabíjení je standardní pro tuto platformu: AC výkon 11 kW, DC max. 100 kW.

A co na novou Alfu Romeo Junior Veloce 280 vlastně říkáme? Vůz je dostatečně stylovým a sportovně laděným elektromobilem, který se nejlépe cítí na klikatých okreskách. Není to sice auto pro typickou rodinu a ani delší cestování ve čtyřech nebude zážitkem, který si budou chtít zadní cestující zopakovat, ale do kolonky osobní sportovní elektromobil pro dva se Junior Veloce 280 hodí dokonale.

Cena kolem 1,3 milionu korun není nízká, ale za tu porci emocí, designu a originality, jakou Alfa Romeo nabízí, může být pro pravé nadšence ospravedlnitelná. Pokud hledáte elektromobil, který vybočuje z řady a nabízí víc než jen efektivní přesun, Alfa Romeo Junior Veloce 280 vás nezklame.

Foto: fDrive.cz

alfa-romeo-junior
Klady
  • nepřehlédnutelný design
  • s kvalitními pneumatikami dokonalá řidičská zábava
  • ostrá dynamika i ve vyšších rychlostech
  • vynikající přední sportovní sedadla Sabelt
Zápory
  • malá kapacita baterie
  • cena přes 1,2 milionu Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Deset bodů z deseti za titulek článku: „Raketa s krátkým doletem.“
Naprosto výstižné.

Stejně tak i poznámka: „...pro pravé nadšence ospravedlnitelná.“
Přesně tak.

Snad těch nadšenců bude dost. Moc jich neznám – kdo má Alfy, jsou to většinou starší ročníky majitélů. Nové, mladé fandy v okolí neznám, ale třeba se pletu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze