Docela odvážné tvrzení o automobilce, která aktuálně nenabízí ani hybrid, natož elektromobil. To se zanedlouho změní; chystaný crossover Tonale dorazí jako PHEV. Dokonce byl jeho debut z rozhodnutí Jean-Philippe Imparata, nového šéfa značky, o několik měsíců odložen na rok 2022 z důvodů celkového doladění. Jenže zůstane osamocený; jako třetí a zároveň poslední model vyjede na unikátní alfovské platformě Giorgio, která měla ještě za života bývalého šéfa FCA, charizmatického Sergia Marchionneho, sloužit k potírání prémiové konkurence. Jenže nic takového obávaní škrtiči nákladů ze Stellantisu přirozeně nepřipustí a všechny Alfy, které vyjedou po Tonale, už vsadí na sdílenou techniku. A to přes nadšení, které obě Alfy na této platformě, Giulia i Stelvio, obecně budí. Bohužel, platformě Giorgio zlomil vaz fakt, že není připravena na elektrizaci.
Oba vozy však podle aktuálních plánů vyklidí hřiště nejpozději v roce 2027, aby umožnily Alfě vyrábět výhradně čistě bateriové elektromobily „v základních táborech rozšířené Evropy, Severní Ameriky a Číny“. Jak do těchto plánů zapadne hybridní Tonale, které tou dobou bude teprve pětileté, není v tuto chvíli jasné. Každopádně se podle insideevs.com proslýchá, že se blíží oživení legendy GTV, a to v podobě štíhlého čtyřdveřového kupé, které by mělo znepříjemňovat život BMW i4 či Mercedesu EQE. Otázkou zatím zůstává, do kterého regálu koncernové techniky se při vývoji GTV sáhlo. Nabízí se prostřední platforma STLA Medium, určená primárně pro prémiové značky DS a Alfa Romeo, ovšem vzhledem k ambicím modelu by mohlo dojít i na největší STLA Large, navrženou pro vysokovýkonné modely a americké muscle cars. Každopádně by to znamenalo větší baterii a festovnější techniku. Otázka, zda budou primárně poháněna přední, či zadní kola, naopak na stole není, protože už STLA Medium je připravena na obě varianty, plus samozřejmě 4×4.