O výrobě aut v Evropě prý přemýšlí i čínský Zeekr

3
O výrobě aut v Evropě prý přemýšlí i čínský Zeekr
Fotografie: Zeekr
  • Zeekr by pravděpodobně využil stávajících továren mateřského holdingu Geely v Belgii a ve Švédsku
  • Čínská značka tak chce reagovat na prozatímní cla uvalená Evropskou komisí na dovoz elektromobilů z Číny do Evropské unie

Zdá se, že nedávno zavedená prozatímní cla na dovoz elektromobilů z Číny do Evropské unie zafungovala snad ještě lépe, než si mohla Evropská komise přát. Nejenže se do Evropy přesouvá BYD (i když trochu oklikou přes Turecko) a o továrně v ČR přemýšlí i původně britské MG, ale nyní agentura Bloomberg informovala o tom, že v podobném duchu přemýšlí i značka Zeekr založená až v roce 2021 a vlastněná Geely, stejně jako například Volvo.


Zeekru by se konkrétně týkala cla ve výši 19,9 %. Generální ředitel společnosti Zeekr Andy An pro Bloomberg uvedl: „Aktivně pokračujeme v práci na lokalizaci v Evropě a v pravý čas to oznámíme,“ takže je značka pravděpodobně dál než jen u pouhých úvah, jak dodává insideevs.com.

Oproti ostatním čínským značkám, které budou potřebovat čas na vybudování nových továren v Evropě, by měl Zeekr výhodu právě díky tomu, že patří do holdingu Geely. Pokud by se totiž Zeekr definitivně rozhodl pro evropskou výrobu, je vysoce pravděpodobné, že využije stávající závody Geely ve Švédsku a Belgii, kde se vyrábí i Volvo EX30 založené na platformě SEA (Sustainable Experience Architecture), kterou vyvinul právě čínský Zeekr.

Zeekr X – první dojmy

Už z dřívějška přitom víme, že Zeekr má plány expandovat na evropský trh s vozy, jako je například Zeekr X (dvojče Volva EX30, na něž jsme se již podrobně podívali viz tento článek a video výše).

Zeekr X, dvojče Volva EX30, je prémiový crossover s designem od evropského návrháře
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 22. 7. 09:40
Dvě ze čtyř nejprodávanejších EV jsou doveženy z Číny v první polovině roku 2024. Model 3 a MG 4. Zbylé dvě jsou sice vyrobeny v Evropě, ale vymyšlené jinde, to je EX30 a Tesla Y.

Jsou to ty auta s nejlepším poměrem ceny a výkonu.

Uvidíme, co udělá například v ČR snížení cen pro Enyaq v druhé polovině roku. A taky nás čeká uvedení Elroqu, což když je to pouze zkrácený Enyaq mě přivádí na otázku, o kolik levnější může být? Podle mě se to alespoň na začátku nepodívá pod 850 tis. Kč, v příštím roce přijdou holátka s cenou od 799 tis. Kč bez čerpadla s jiným dalším "kurvítkem", že si člověk kvůli jedné zásadní věci, kterou nemůže přiobjednat do zákoladní výbavy, bude muset objednat mnohem dražší vyšší stupeň výbavy.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze