Cenová válka v Číně eskaluje, tamější komentátoři se nám smějí

Cenová válka v Číně
5
Cenová válka v Číně eskaluje, tamější komentátoři se nám smějí
Fotografie: Volkswagen
  • Reagovat na velký cenový masakr vyvolaný Teslou musel i Volkswagen
  • Tamější ceny elektromobilů z rodiny ID. jsou pro Evropana nepochopitelné

Stejně jako každá jiná válka, má i ta cenová své vítěze a poražené. A i když se zatím neví, kdo z krvavého souboje, který spustil Elon Musk opakovaným zlevněním Tesel na čínském trhu, vyjde jako konečný vítěz, dílčí triumfy si dnes odnášejí zákazníci. Ti totiž dnes mohou kupovat nové elektromobily za ceny, o jakým se nezdá nejen extrémně drahé Evropě, ale dokonce ani výrazně levnějším Spojeným státům.

Tato nepříjemná situace zastihla v nedbalkách nejen domácí výrobce, ale i ty zahraniční, kteří si na čínském trhu dlouhodobě plánují hojit finanční rány z vynuceného přechodu k elektromobilitě. Jenže to jim teď půjde výrazně hůře a týká se to i Volkswagenu. Obě jeho tamější joint-venture, tedy FAW-VW i SAIC-VW, musela rovněž dramaticky ořezat ceníky. V prvním případě činí plošná sleva 40 000 juanů, tedy 122 tisíc korun, ve druhém pak 25 000 juanů, tedy 76,5 tisíc korun, což posunulo beztak nízké ceny do hladin, které Evropan jen těžko pochopí. Například Volkswagen ID.3 lze u některých dealerů koupit od 125 000 juanů, tedy v přepočtu od nějakých 385 tisíc korun...

S přídechem ironie proto redaktoři carnewschina.com radí Volkswagenu, jak Evropanům zajistit slibovaný elektromobil pod 25 000 eur; stačí dovézt ID.3 z Číny do Evropy. Pochopitelně, že to z politických i obchodních důvodů nepřipadá v úvahu, avšak při současné relativně nízké 10% celní bariéře by se možná měly evropské automobilky zamyslet, zda své vysoké a dále rychle rostoucí ceny obhájí i proti přílivu levné čínské konkurence. Tesla na tomto modelu dokázala vydělat, co tedy ostatní?

Diskuze ke článku
Jiří Pravda
Jiří Pravda
je to celkem nechutné jak velký rozdíl to v ceně dělá, proto evropské automobilky ani trochu nelituju, jestli je tu zválcuje Čína, tak ať se pak nediví, protože zákazník jde po ceně, značka je až na druhém místě
tomus
tomus
Číňan ušetří, evropan to doplatí, tak to je
Dini Dini
Dini Dini
Nemá cenu se tu zabývat článkem nad jednou cenou jednoho prodejce. Neznáte důvody. Je snad všem jasné, že ID.3 v Číně nestojí 380tis kč...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze