Tesla letos opakovaným drastickým zlevněním rozpoutala cenovou válku na třech kontinentech, která odhalila schopnost či ochotu konkurence k podobným krokům. Do problémů kupodivu uvedla i většinu čínských výrobců, čímž padla iluze o jejich prakticky nevyčerpatelných zdrojích a ekonomické neporazitelnosti. Elon Musk tradičně neřekl ani slovo k tomu, proč se do podobné holomajzny pustil, avšak analytici zpravidla hovořili o potřebě provětrat sklady od rostoucích zásob neprodaných aut. Pravdou je, že o Teslu Model Y se za poslední týdny evropští zákazníci takřka perou. Jenže sklady zůstávají plné ostatních Tesel.
V této situaci se může zdát zdražení jako protismyslný krok, jenže Tesla zřejmě naznačuje, že cenové obžerství končí a je čas přestat vyčkávat na další slevy. Tomu by nasvědčovala částka, o kterou se navyšovalo, která je proti celkové ceně auta i výši předchozích slev vysloveně symbolická. V USA Modely 3 a Y zdražily o 250 dolarů, tedy zhruba 5 400 korun. Čínské navýšení o 2 000 juanů je po přepočtu na koruny podobné. V Evropě se v tuto chvíli úprava cen týká pouze Modelu Y, jehož ceny byly posunuty směrem vzhůru plošně o 5 500 Kč. Startovní částka tedy nyní začíná na 1 165 490 Kč.