Továrna VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau-Mosel byla postavena pro výrobu Trabantů, případně jejich nástupců. Jenže brzy po jejím dokončení nastaly společenské změny vedoucí ke konci totalitní Německé demokratické republiky, následnému znovuspojení Německa a také převzetí relativně moderní továrny Volkswagenem. Ten tuto středně velkou továrnu zmodernizoval a několik desítek let v ní vyráběl zejména Golfy. Aktuálně je ovšem již zcela přetransformovaná na výrobu elektromobilů a vznikají tam všechny evropské modely na platformě MEB kromě Volkswagenu ID.Buzz a Škody Enyaq.
Record week & good news for our customers🎉: With 7,100 vehicles, more cars than ever before were built at the #Zwickau vehicle plant from November 7-11. This makes us the key of the #VW #emobility offensive. Great teamwork! #VWID3 #VWID4 #VWID5 #CupraBorn #AudiQ4etron #Saxony pic.twitter.com/9OJvBD9q6y
— vwsachsen_en (@vwsachsen_en) November 18, 2022
Továrna byla rekonstruována na cílovou kapacitu 330 000 vozů ročně, divize Volkswagen Sachsen zastřešující všechny tři saské továrny Volkswagenu se ovšem pochlubila, že se ve Cvikově podařilo za jediný týden od 7. do 11. listopadu vyrobit celkem 7 100 vozů, což je historický rekord. A také to znamená, že maximální kapacity už bylo zjevně dosaženo, kdyby se totiž stejné tempo podařilo teoreticky udržet celý rok, byla by dokonce mírně přesažena. Pro srovnání, ve výrobně nejúspěšnějším roce 1989 vzniklo Trabantů 150 000, což znamená méně než poloviční denní produkci...
Může mi prosím někdo vysvětlit, jaký je důvod k překládání zeměpisných názvů ?