Volkswagen investuje 17 miliard korun do mexické továrny, aby mohla vyrábět e-auta

1
Volkswagen investuje 17 miliard korun do mexické továrny, aby mohla vyrábět e-auta
Fotografie: Volkswagen AG
  • Elektromobily VW se mají vyrábět v Pueble
  • Investice má zahrnovat i nový elektromobil, jenž bude představen v horizontu 12 až 15 měsíců

Jedna z největších německých firem, která sídlí ve Wolfsburgu, bude elektromobily vyrábět i v Mexiku. Jak upozornil electrek.co, Holger Nestler, prezident a generální ředitel společnosti Volkswagen Mexico, totiž uvedl, že automobilka poskytne dva investiční balíčky na podporu výroby elektromobilů v zemi s třetí největší ekonomikou na americkém kontinentu.


Server mexico-now.com, jenž cituje časopis Forbes Mexico, uvádí, že podle Nestlera je cílem nejen vyrábět elektromobily, ale také je vyrábět udržitelnějším způsobem. Volkswagen proto investuje 750 milionů dolarů (cca 17 miliard korun) prostřednictvím dvou balíčků podpory do transformace svého stávajícího závodu v Pueble, který zaměstnává asi 13,5 tisíc lidí. Továrna VW v Pueble, tedy ve čtvrtém největším mexickém městě s cca 1,3 miliony obyvatel, je přitom aktuálně největší automobilkou v Mexiku a jednou z největších v rámci sítě koncernu. Vyrábí přitom vozy Volkswagen Jetta, Taos a Tiguan + motory a další komponenty.

Nestler v rozhovoru sice uvedl, že Volkswagen plánuje v Mexiku vyrábět elektromobily, ovšem dodal, že nejdříve je nutné začít s transformací průmyslu. Podle nejvyššího představitele koncernu Volkswagen pro Mexiko automobilka modernizuje závod tak, aby zahrnoval nejmodernější technologie. Podle Nestlera mají být velké investice uskutečněny v průběhu roku až tří.

Druhý investiční balíček, který bude odhalen na začátku roku 2024, má zahrnovat elektromobil, jenž se bude vyrábět v Mexiku. Nestler k tomu ovšem neuvedl další podrobnosti, jen to, že vůz bude představen v příštích 12 až 15 měsících a bude vyráběn pro Mexiko, USA a Kanadu.

Diskuze ke článku
Michal Michal
Michal Michal
Naposledy upraveno: 15. 11. 2023 22:12
Z Puebla jsem měl nejlepší motor do Fabie. 2.0 MPI EA827 85 kW. Na LPG optimální kombinace dynamiky, spolehlivosti a provozních nákladů. Škoda, že ho před 2 roky přestali vyrábět. Už i vysokozdvižné vozíky LPG/CNG od Linde mají smůlu, VW jim už nic z Puebla nedodá, a Linde musí odebírat jihokorejské motory Doosan.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze