BMW Group zrychluje svůj přechod na elektromobilitu, s novou generací modelů Neue Klasse je připravena na další akceleraci. 50% podílu hodlá na své globální produkci pro čistě elektrické modely dosáhnout dříve než v roce 2030. Společnost plánuje do konce roku 2030 prodávat více než 50 % čistě elektrických vozů a za tímto účelem investuje do rozšíření své mezinárodní výrobní sítě. Továrna v mexickém San Luis Potosí bude v budoucnu vyrábět čistě elektrické modely řady Neue Klasse, z tohoto důvodu zde vzniká také vlastní továrna na vysokonapěťové baterie.
„Systematicky transformujeme naši výrobní síť na elektromobilitu. V Mexiku investujeme do našeho závodu 800 milionů eur a vytvoříme zde přibližně 1 000 nových pracovních míst,“ vysvětlil Milan Nedeljković, člen představenstva BMW AG odpovědný za výrobu, v San Luis Potosí na akci, které se zúčastnili mexický prezident Andrés Manuel López Obrador a guvernér San Luis Potosí Ricardo Gallardo Cardona. Nedeljković pokračoval: „První vozy Neue Klasse sjedou z výrobní linky v naší továrně v maďarském Debrecínu v roce 2025, následovat bude hlavní závod v Mnichově. Dalších objemů dosáhneme integrací výroby do továrny San Luis Potosí od roku 2027.“
Společnost teprve nedávno oznámila investici ve výši 1,7 miliardy amerických dolarů do rozšíření svého výrobního závodu ve Spartanburgu v USA. Tato částka zahrnuje jednu miliardu dolarů na přípravu výroby elektromobilů v americké továrně a 700 milionů dolarů na výstavbu nového montážního centra pro vysokonapěťové baterie v nedalekém Woodruffu. Do roku 2030 chce BMW Group v USA vyrábět nejméně šest čistě elektrických modelů.
Čistě elektrické modely doplňují výrobní program v Mexiku
Dalších 800 milionů eur bude investováno v Mexiku. Z této částky je 500 milionů eur určeno na výstavbu nového montážního centra pro vysokonapěťové baterie, které vznikne v areálu závodu v San Luis Potosí. Nové montážní centrum se bude rozkládat na ploše 85 000 metrů čtverečních. Bude zde pracovat více než 500 nových zaměstnanců, kteří budou vyrábět baterie nové generace pro čistě elektrická vozidla. „Díky této nové investici bude naše továrna v San Luis Potosí hrát významnou roli v přechodu BMW Group na elektromobilitu. Společnost současně zvyšuje svoji angažovanost v Mexiku nejen z důvodu jeho výhodné strategické polohy, ale především díky kvalitnímu pracovnímu týmu, který za necelé čtyři roky od zahájení provozu již vyrábí ve špičkové kvalitě tři modely putující na 74 světových trhů,“ uvedl Harald Gottsche, prezident a generální ředitel závodu BMW Group v San Luis Potosí.
V továrně, která byla uvedena do provozu v roce 2019, již přibližně 3 000 zaměstnanců vyrábí modely BMW řady 3, řady 2 Coupé a nové M2, a to v některých případech jako jediná továrna pro všechny globální trhy. Závod je navržen vysoce flexibilně, takže v karosárně a při montáži budou pro začlenění nové architektury vozu nutné pouze drobné úpravy. Specialitou modelů Neue Klasse je to, že jejich vysokonapěťová baterie je integrována přímo do konstrukce vozidla. Montáž v San Luis Potosí se proto rozšiřuje tak, aby bylo možné tento nový proces začlenit do stávajícího provozu. Továrna již začala s výstavbou a školením nových zaměstnanců a pro letošní rok zvýšila počet učňů. V dubnu bude v závodě zahájena druhá směna, která si vyžádá dalších 500 nových pracovních míst. Celkem pak bude v San Luis Potosí pracovat dalších přibližně 1 000 nových zaměstnanců.
BMW iFACTORY jako hlavní výrobní plán
Továrna San Luis Potosí se vyznačuje odpovědným nakládáním se zdroji a opatřeními ke snižování emisí CO2. V tak suché oblasti je obzvláště důležité hospodárné nakládání s vodou. V továrně se i proto nachází první lakovna BMW Group, která funguje bez produkce odpadních vod. Voda potřebná pro proces lakování je upravována a následně znovu využívána. Kromě toho továrna odebírá pouze ekologickou energii, kterou si sama vyrábí v areálu závodu v solárním zařízení o rozloze více než 70 000 metrů čtverečních a doplňuje ji elektřinou z externí solární farmy.
Nově vyvinuté BMW cylindrické články pro modely Neue Klasse
Modely Neue Klasse budou využívat nové cylindrické lithium-iontové akumulátorové články vyvinuté speciálně pro již šestou generaci technologie BMW eDrive. Nový tvar článků zvýší hustotu energie o více než 20 procent a současně zvýší rychlost nabíjení a dojezd až o 30 procent. Zároveň se sníží emise CO2 z výroby článků až o 60 %, a to díky tomu, že dodavatelé článků budou spoléhat na energii z obnovitelných zdrojů a v případě surovin, jako je lithium, kobalt a nikl, budou využívat určitý podíl druhotných materiálů, tedy materiálů, které jsou již v oběhu.