Volkswagen zkouší zkrátit vývoj nových vozů na 36 měsíců, aby mohl konkurovat Číně

Volkswagen zkouší zkrátit vývoj nových vozů na 36 měsíců, aby mohl konkurovat Číně
Fotografie: Volkswagen
  • Jedním ze tří zkušebních modelů vyvíjených v kratším 36měsíčním cyklu je připravovaný ID.2
  • Uvedl to Kai Grunitz, který ve firmě zastává post technického šéfa

Jak upozorňuje autocar.co.uk, Volkswagen chce zkrátit dobu vývoje nových vozů ze stávajících 54 na 36 měsíců, aby udržel krok s rychlejším tempem vývoje čínských konkurentů.

Uvedl to přitom sám Kai Grunitz, který ve firmě se sídlem ve Wolfsburgu zastává post technického šéfa, během mnichovského veletrhu, jehož jsme se také účastnili a naše zpravodajství najdete pod tímto odkazem. Podle jeho slov je připravovaný Volkswagen ID.2, o kterém vás pravidelně informujeme, jedním ze tří zkušebních modelů vyvíjených v kratším 36měsíčním cyklu. První designové skici tohoto vozu tak vznikly v prosinci loňského roku a Volkswagen jej chce vidět na silnicích už do konce roku 2025.

U čínských konkurentů vidíte, že je to proveditelné,“ řekl doslova Grunitz o kratší době vývoje a dodal: „Máme konkrétní představy o tom, jak to udělat.“ Nezapomněl však podotknout, že kratší vývojové cykly přinášejí riziko. „Spočívá v tom, že nevíte, kde skončíte, když začínáte vývojový proces. V Německu máme jasné mantinely, co chceme, zejména ve Volkswagenu, a nechceme jít do vývojového procesu s jakýmkoliv rizikem.

Ovšem v každém podniku existují rizika. Konkurenti v Číně začínají vývoj a jsou agilní. Když se něco objeví, najdou řešení. To musíme dělat i my v Německu. Je to jiný přístup. Ale je to možné, opravdu možné.“ Grunitz také pochválil čínskou společnost BYD, která začala nedávno dobývat Evropu, s tím, že si jí z čínské konkurence váží nejvíce za výrobu kvalitních vozů v kratších termínech. „Mají skutečnou strategii platformy, nízké náklady, opravdu dobré baterie a po celém světě budují několik dobrých výrobních závodů.

Volkswagen by podle něj měl do budoucna více spolupracovat s dodavateli a integrovat jejich technologie a nápady do svých vozů. Grunitz také připustil, že existují další rizika související se zajištěním konzistentní kvality vozů a úrovně, kterou zákazníci VW očekávají. „To je přesně ta výzva. Nechceme, aby se na silnice dostaly vozy jako v případě Golfu 8 nebo ID.3 s tisíci závadami, které se dostaly k našim zákazníkům. Otázkou je, jak zkrátíme testovací cykly a přitom udržíme kvalitu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze