Není to ani 20 let, co tehdy zcela neznámá společnost BYD začala se svými skromnými stánky v ústraní objíždět evropské autosalony a u většiny laiků i odborníků budila shovívavý úsměv úrovní svých výrobků i marketingu. Střih. V roce 2023 mamutí koncern útočí na pozici největší automobilky světa, Čína mu leží u nohou a nyní se bez sentimentu pustil do Evropy. Ta už sice není tak atraktivním trhem, jako dříve, ovšem platí za referenční odbytiště a navíc jsou bohatí Evropané ochotní platit vysoké marže. Proto se BYD rozhodl zdejší trhy infiltrovat a daří se mu to nad očekávání.
Aktuálně si připsal významný úspěch; vůbec poprvé v jakékoliv evropské zemi značka BYD ovládla žebříček elektromobilů. Ve Švédsku podle carnewschina.com prodala v červenci 2023 celkem 721 kusů kompaktního elektromobilu BYD Atto 3, čímž těsně porazila Volkswagen ID.4 (711 kusů) a výrazně BMW i4 (385), Škodu Enyaq (370) i Teslu Model Y (355). V pořadí značek to však stačilo s 843 prodeji jen na stříbro za suverénním Volkswagenem (1 133). I v této tabulce zbylo Tesle jen páté místo (477).
Jasným signálem také je, že BYD Atto 3 ulovil druhé místo i při započítání spalovacích aut. Čínský elektromobil totiž dokázalo porazit jen Volvo XC60, které je ovšem produktem značky rovněž v čínských rukách. Pro značku BYD byl červenec rekordní i v dalším ohledu. Podařilo se jí totiž do celého světa exportovat celkem 18 169 aut, kteréžto číslo by mělo dále rychle růst, protože značka intenzivně modernizuje svou dopravní infrastrukturu.
ALE
co to je sakra za poznámku, že Evropa už není ekonomicky zajímavá. To je taková vsuvka, jeden by řekl, že je to takové PR sdělení, podsunuté. Já vím, že by Čínská klika byla moc ráda, kdyby si to tu lidi začali myslet a uznávám, že si vybrala dobrou dobu, ale lidi...žijete si jak prasata v žitě v nejbohatším regionu na světě a to s gigantickým odstupem.
tohle je od fdrive podpásovka