Čína už dobývá Evropu, začala Švédskem. Triumfovala tam značka BYD

6
Čína už dobývá Evropu, začala Švédskem. Triumfovala tam značka BYD
Fotografie: BYD
  • Společnost BYD se rychle stává největší automobilkou na světě
  • Domácímu trhu už vládne, nyní dosáhla významného úspěchu v Evropě
  • Ovládla švédské prodeje elektromobilů za červenec 2023

Není to ani 20 let, co tehdy zcela neznámá společnost BYD začala se svými skromnými stánky v ústraní objíždět evropské autosalony a u většiny laiků i odborníků budila shovívavý úsměv úrovní svých výrobků i marketingu. Střih. V roce 2023 mamutí koncern útočí na pozici největší automobilky světa, Čína mu leží u nohou a nyní se bez sentimentu pustil do Evropy. Ta už sice není tak atraktivním trhem, jako dříve, ovšem platí za referenční odbytiště a navíc jsou bohatí Evropané ochotní platit vysoké marže. Proto se BYD rozhodl zdejší trhy infiltrovat a daří se mu to nad očekávání.

Aktuálně si připsal významný úspěch; vůbec poprvé v jakékoliv evropské zemi značka BYD ovládla žebříček elektromobilů. Ve Švédsku podle carnewschina.com prodala v červenci 2023 celkem 721 kusů kompaktního elektromobilu BYD Atto 3, čímž těsně porazila Volkswagen ID.4 (711 kusů) a výrazně BMW i4 (385), Škodu Enyaq (370) i Teslu Model Y (355). V pořadí značek to však stačilo s 843 prodeji jen na stříbro za suverénním Volkswagenem (1 133). I v této tabulce zbylo Tesle jen páté místo (477).

Jasným signálem také je, že BYD Atto 3 ulovil druhé místo i při započítání spalovacích aut. Čínský elektromobil totiž dokázalo porazit jen Volvo XC60, které je ovšem produktem značky rovněž v čínských rukách. Pro značku BYD byl červenec rekordní i v dalším ohledu. Podařilo se jí totiž do celého světa exportovat celkem 18 169 aut, kteréžto číslo by mělo dále rychle růst, protože značka intenzivně modernizuje svou dopravní infrastrukturu.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
BYD klidně, ani Tesla není vzor kvality a propracovanosti a jak frčí. Trh se změnil a ani já už nechci kupovat BMW, protože proč...? Co já budu machřit před pepkem, to mi za to nestojí.

ALE

co to je sakra za poznámku, že Evropa už není ekonomicky zajímavá. To je taková vsuvka, jeden by řekl, že je to takové PR sdělení, podsunuté. Já vím, že by Čínská klika byla moc ráda, kdyby si to tu lidi začali myslet a uznávám, že si vybrala dobrou dobu, ale lidi...žijete si jak prasata v žitě v nejbohatším regionu na světě a to s gigantickým odstupem.

tohle je od fdrive podpásovka
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Upřímně se tomu nedivím, tohle teď uvidíme častěji a častěji. Je to nová realita bořící naše léta zažité vnímání značek a místa původu našich vozů. :-) Zákazník si vybere vždy to lepší, tak jako si to 30-40 let vybírali aj v Číně, když tam kupovali vozy od Němců a Japonců. Z ekonomického hlediska je to vlastně docela v pořádku. :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze