Ikonický německý hatchback se stále chystá na přerod k elektrickému pohonu, ale podle Volkswagenu je stále příliš brzy. Kvůli rostoucím cenám součástek a technologií se elektrický Golf opět odkládá, což se mimo jiné týká i připravovaného elektrického SUV a dalších modelů. Německý výrobce se sice vrací ke kořenům a plánuje oživit některé ze svých nejprodávanějších modelů, ale jak to tak vypadá, je to těžší než se zdá. Původně měla nová generace Golfu dorazit v roce 2028, přičemž z nabídky měl na to konto zmizet model ID.3. Nyní se ale objevila zpráva, kterou potvrdil sám Volkswagen. V té se uvádí, že Golf s plně elektrickým pohonem dorazí o další dva roky později. To není úplně malý posun a za vše mohou rostoucí náklady v důsledku restrukturalizace závodu ve Wolfsburgu v Německu. Evropský automobilový gigant se navíc již loni dohodl na přesunu výroby benzínového Golfu do Mexika, což mělo uspořit další výrobní náklady.
Rozpočtová omezení spojená s modernizací Wolfsburské továrny zkrátka přišla a byla hlavně neodkladná. Výrobce se chce připravit na výrobu elektromobilů nové generace, kam patří například elektrický T-Roc. I jeho představení se nově dočkalo lehkého odkladu, což platí taktéž pro zmíněné přesunutí výroby současného Golfu do Mexika. Náklady na nové technologie a další prvky pro výrobu dvou nových elektrických modelů je potřeba přesunout do jiného investičního období. Ke zpoždění nové generace Golfu přitom dochází v době, kdy v závodě ve Wolfsburgu roste velkým tempem napětí. Tamní výrobní linky neběží kvůli technickým a technologickým poruchám. Díky tomu by mohla produkce vozidel klesnout až o tisíce kusů týdně. Volkswagen přitom trápí i rostoucí konkurence, mezi kterou se řadí například BYD či Lynk & Co. I z toho důvodu je německý výrobce pod tlakem, který si jednoduše začíná vybírat daň.

příbuzných modelů s předním pohonem. Koneckonců, jsou stejně velké jako například Golf MK3/4, což byla ve své době zcela dostačující rodinná auta. A pořád tu je ID.3.