Volkswagen ID. Buzz na trhu začínal s jediným pohonem, konkrétně jako „zadokolka“ o výkonu 150 kW. Přibližně před rokem dostal novou generaci pohonu („zadokolka“ má 210 kW), prodlouženou verzi ID. Buzz LWB a zároveň výkonnější sportovně laděnou verzi GTX. Zajímavé pak je, že jde o jedinou verzi 4×4 u vozu ID. Buzz. Zatímco ostatní modely na platformě MEB nabízí i verzi o výkonu 210 kW s pohonem všech kol, u ID. Buzz je GTX jediné. A zároveň nemá konkurenci, protože jiné elektrické MPV s pohonem všech kol na trhu není.
Nejvýkonnější VW ID. Buzz GTX. Kolik žere a kolik reálně ujede?
Technické parametry Volkswagen ID. Buzz LWB LWB GTX
Kompletní specifikace| Konstrukce | MPV, 4 962 × 1 985 × 1 937 mm, 2 600 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 560 Nm |
| Baterie | 91 kWh (85 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 20,3 kWh / 100 km, dojezd: 470 km |
| Cena od | 1 858 900 Kč |
Volkswagen ID. Buzz LWB GTX má kapacitu baterie 91 kWh, z nichž je využitelných 85 kWh, jak se můžete dočíst v katalogu výše. Normovaná spotřeba dle metodiky WLTP je 20,3 kWh/100 km, dojezd pak vychází na 470 km. Cena začíná na 1 800 568 Kč.
Palubní počítač vozu Volkswagen ID. Buzz LWB GTX ukázal spotřebu 23,8 kWh/100 km.
Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač vozu Volkswagen ID. Buzz LWB GTX ukázal spotřebu 23,8 kWh/100 km. Venkovní teplota během celého okruhu se pohybovala okolo 11 °C.
Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 22,3 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici vůz odebral 25,6 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h spotřeba vyskočila téměř na 33,3 kWh/100 km.
Reálná spotřeba u vozu Volkswagen ID. Buzz LWB GTX vyšla na 29,5 kWh/100 km.
Za celý test spotřeby jsem ujel 249 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá většinou vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnic a okresek. Ve městě to bylo celkem 64 kilometrů a průměrná spotřeba činila 24,2 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale převažovaly dálnice, které tvořily cca 50 % z celkové vzdálenosti během testu. Palubní počítač pak ukázal za celý test hodnotu 25,4 kWh/100 km. Celkem po opětovném nabití na původní kapacitu baterie vůz odebral 73,456 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 29,5 kWh/100 km.
| Režim jízdy | Spotřeba | Teoretický dojezd |
|---|---|---|
| Město (ujeto 64 km) | 24,2 kWh/100 km | 351 km |
| Mimo město (90 km/h) | 22,3 kWh/100 km | 381 km |
| Rychlostní silnice (110 km/h) | 25,6 kWh/100 km | 332 km |
| Dálnice (130 km/h) | 33,3 kWh/100 km | 255 km |
| Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače | 23,8 kWh/100 km | 357 km |
| Celý test (249 km) podle nabíjení | 29,5 kWh/100 km |
Venkovní teplota během okruhu činila 11 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 5 až 20 °C.
Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 64,6 kWh.
Komentář autora ke spotřebě
Volkswagen ID.Buzz LWB GTX je nejvýkonnější variantou elektrického MPV na platformě MEB. Výkon má 250 kW (340 k) a LWB znamená, že jde o verzi s prodlouženým rozvorem. Jde tedy o největší a nejvýkonnější verzi, která má, alespoň podle oficiálních údajů, nejvyšší spotřebu. Z tohoto pohledu je tedy výsledná spotřeba dobrá, byť samozřejmě u většiny elektromobilů jsme zvyklí na jiná čísla.






Drobnou výtku mám k tomu, že ID. Buzz, stejně jako ostatní elektrické Volkswageny, nemá pádla pod volantem pro regulaci rekuperace. Na druhou stranu ale uznávám, že automatická rekuperace v režimu D funguje ve většině případů dobře a když není potřeba brzdit, využívá i „plachtění“ bez rekuperace. Občas ale začne rekuperovat bez důvodu, například se mi to stalo v místě, kde je v mapách rychlostní omezení, které tam ale v reálu není.
Dálniční spotřeba přes 30 kWh/100 km odpovídá velké čelní ploše i výkonu, ale již od rychlosti 110 km/h je o poznání nižší. Celkově je jízda s tímto velkým, ale sportovně laděným, autem příjemná. Není to přímo na sportovní jízdu po okreskách, rozměry auta na to nejsou ideální, ale Volkswagen ID. Buzz GTX poskytuje dostatečnou jistotu i při svižnější jízdě, má dostatek výkonu pro jakoukoliv situaci a hlavně má pohon všech kol.
Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

Nevím kdo ocení drahý MPV, co nikam nedojede a po dálnici se plazí. Potřebuju auto, co v klídku zvládne 130 bez přemýšlení zda dojedu.
Občas koukám čím nahradím Grand Espace LPG, tuhle krásku jsem míjel na dálnici, když se plazila s kamiony v pravým pruhu.
Ani jsem si ho nestihl prohlídnout - předjel bych ho i uštval trabantem,
Akcelerace elektromobillu je celkem k ničemi, když soupeří se strachem, kolik dojezdu mi to napráskání fosilu ukrojí. Až mě bude předjíždět víc elektromobilů, nepř předjedu, začnu o něm uvažovat :)
Plne nalozene auto (2 dospeli, 4 deti, pes) + plna rakva na streche a priemerma spotreba okolo 25kW/100km
Na dialnici pri 130km/h to zere cca 33.
Takze via menej rovnake cisla ako ID Buzz, ale ma to vyhodu vacsej 100kW baterky, takze vacsi absolutny dojazd.
Takze Praha - Bratislava to (v lete) da.
Teraz sme boli pri mori v Polsku a uplne na pohodu.
Na predlzenu verziu ID Buzz som pozeral, ale treba asi pockat kym tam daju vacsiu bateriu.