Mini Countryman SE All4 (2024)
test

Mini Countryman SE All4 (2024)

Jiný, velký, ale přesto tradiční

Mini představilo kompletně novou modelovou řadu s novým designovým jazykem. Ten dostal i Mini Countryman SE All4, který je nově elektromobilem namísto plug-in hybridu u předchozí generace. Na to, jak se s ním jezdí, se podíváme v tomto testu.

S příchodem nové generace Countrymanu přichází na trh vůz, který kombinuje klasický design typický pro Mini s moderními prvky. V případě testované verze Mini Countryman SE All4 pak i s plně elektrickým pohonem. Tato motorizace je výkonnější variantou s pohonem všech kol a výkonem 313 koní. Zatímco předchozí generace Countrymanu nabízela kromě spalovacích motorizací pouze plug-in hybridní verzi, nová jde o krok dál s plně elektrickým pohonem ve dvou variantách – testovaná výkonnější s pohonem všech kol a základní předokolka. Ta nese označení Mini Countryman E.

Elektrické Maxi-Mini: Otestovali jsme nové Mini Countryman SE All4

Technické parametry MINI Countryman (2024) SE 4All

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 433 × 1 843 × 1 656 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon230 kW, 313 koní, točivý moment: 494 Nm
Baterie66,5 kWh (64,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 432 km
Cena od1 183 000 Kč

Klasika v novém kabátě

Na první pohled zůstává Countryman věrný tradiční siluetě Mini, avšak jeho design prošel výraznou modernizací. Tradiční kulaté světlomety s chromovaným rámečkem byly nahrazeny modernějšími hranatějšími. Stále ovšem výrazně zaoblenými rohy naznačují původní kulatý tvar světel. Tento nový designový jazyk Mini vidíme i na dalších modelech, jako je základní Mini Cooper a nový Mini Aceman. Jejich vzhled je tedy modernější, ale siluetou i základními tvary stále nese klasické prvky vozů Mini.

Nový Countryman je nejen esteticky přitažlivý, ale také výrazně větší, než byl předchůdce. S délkou téměř 4,5 m se řadí mezi kompaktní crossovery, což je oproti předchozí generaci značný nárůst. Tento růst je částečně způsoben přidáním nového modelu Aceman mezi základní Cooper a Countryman.

V interiéru vládne moderní minimalismus s tradičními prvky

Interiér je průnikem mezi klasickými prvky Mini a minimalistickým designem. Dominantou je velký kruhový OLED displej, který nahrazuje i tradiční virtuální kokpit před řidičem. Zajímavým prvkem interiéru je textilní čalounění, které nejenže vypadá jako recyklovaný materiál, ale také má ambientní osvětlení, což vytváří originální vzhled a příjemnou atmosféru v noci. Infotainment je stejný jako v malém Mini Cooperu, kde ho hezky prověřil a popsal kolega.

Zachovány byly i některé retro prvky, jako je startovací klíček místo tlačítka. Mimořádnou pozornost si zaslouží volant, který má sportovní design a je příjemně tlustý, což zajišťuje dobrý úchop. Alespoň tedy pro mé velké ruce je to příjemné. Připomíná mi to volant v BMW i5, který mě zaujal ze stejného důvodu. Volant v Countrymanu je ale tvarovaný úplně jinak a zajímavé je, že vypadá jako tříramenný (což je typické pro sportovně laděné verze), ale spodní třetí rameno je pouze textilní, takže reálně je dvouramenný.

Přední sedačky jsou příjemné, mají solidní boční vedení, které podrží v zatáčkách, a zároveň jsou komfortní. Zadní sedačky také nabízejí dostatek komfortu, i když místa pro nohy by mohlo být více, zejména pro vyšší cestující. Já s výškou 192 cm „za sebou“ nadbytek místa nemám. Věřím ale, že člověk průměrného vzrůstu si „za sebe“ sedne v pohodě a ještě mu zbyde dostatek místa před koleny. Výhodou pak je možnost polohování zadních sedadel, což umožňuje lépe využít zavazadlový prostor o objemu 460 litrů, pokud posádka nepotřebuje větší sklon opěráků. Zavazadelník pak nabízí praktické úložné prostory, i když absence předního kufru je do jisté míry nevýhodou.

Jízdní vlastnosti, spotřeba a nabíjení

Mini Countryman SE All4 nezklame ani milovníky dynamické jízdy. Již zmíněný výkon 313 koní v kombinaci s pohonem všech kol umí s autem solidně zahýbat na startu. I při vyšších rychlostech pak je znát solidní záběr, a to i bez aktivace sportovního režimu. V režimu Sport je dynamika ještě o něco lepší. Zahanbit se pak tento crossover nedá ani v zatáčkách, kde se projeví pověstný motokárový podvozek vozů Mini. Není ale tak extrémně motokárový, aby výrazně ubral na komfortu. Pokud milujete primárně komfort, nejspíše toto není auto pro vás, ale jestli dáváte přednost sportovnímu svezení a zároveň nechcete cítit každou spáru v silnici, pak vám bude vyhovovat, stejně jako mě.

MINI Countryman SE All4 (2024)

Pokud jde o spotřebu, ta byla ovlivněna nižšími teplotami, protože test probíhal v týdnu, kdy byly od letošního léta zatím asi nejnižší teploty, většinou do 10 °C, takže topení rozhodně potřeba bylo. Po kombinovaném okruhu ukázal palubní počítač 19 kWh na 100 km, což je je výsledek, který neoslní, ale vzhledem k venkovní teplotě a nutnosti topení je přijatelný. Hlavně ale Mini Countryman už není žádný drobeček a je to takové maxi Mini. Spotřebu později podrobně vyhodnotím v testu Zaostřeno na spotřebu.

Jak rychle se nabíjí Mini Countryman SE ALL4?

Nabíjení jsme již popsali v samostatném testu, ze kterého vzniklo i video. Z 10 na 80 % se Mini Countryman SE All4 nabije přibližně za 28 minut, což také neoslní, ale je to dostačující pro běžné používání. Stejná hodnota by měla být i u základní motorizace, protože ta se liší hlavně absencí zadního elektromotoru, ale baterie by měla být v obou verzích stejná.

Jak hodnotím Mini Countryman?

Nová generace Mini Countryman SE All4 přináší svěží vítr do segmentu kompaktních crossoverů. Spojuje tradiční design s moderními technologiemi a ekologickým provozem. Přestože má menší baterii ve srovnání s konkurencí, nabízí dostatečný dojezd pro běžné denní použití. Je to vůz, který uspokojí zejména milovníky stylu a dynamičtější jízdy, včetně těch, kteří zároveň hledají prostorné auto pro rodinu.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

mini-countryman-2024
Klady
  • sportovní charakter
  • příjemný a komfortní interiér
  • originální design
Zápory
  • pomalejší nabíjení
  • vyšší spotřeba a kratší dojezd
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze