Jak rychle se skutečně nabíjí Mini Countryman SE ALL4?
test

Jak rychle se skutečně nabíjí Mini Countryman SE ALL4?

Test nabíjení

Po testu dálničního dojezdu přišla na řadu zkouška na nabíjecí stanici. Jak si vedlo plnotučné Mini, které na rychlonabíjecí stanici umí využít nabíjecí výkon pouze 130 kW?

Mini Countryman SE nedávno prošlo testem dálničního dojezdu a nyní je na pořadu dne zjistit, jak rychle dokáže doplnit energii na cestách. I když většina nabíjení probíhá pomalu doma, v zaměstnání či na jiných AC nabíjecích stanicích, občas se rychlé nabití může hodit.

Technické parametry MINI Countryman (2024) SE 4All

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 433 × 1 843 × 1 656 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon230 kW, 313 koní, točivý moment: 494 Nm
Baterie66,5 kWh (64,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 432 km
Cena od1 183 000 Kč

Pro rychlonabíjení je model Countryman vybaven jen průměrnou technikou. Vůz totiž disponuje 400V architekturou a i ve vyšší výkonnostní specifikaci SE nabízí baterii s využitelnou kapacitou 64,6 kWh. Na rychlonabíjecích stanicích se umí nabíjet výkonem 130 kW, ovšem jak ukázal test, této hranice dosáhne jen někdy. Jaká je tedy realita? Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 21,4 kWh na 100 km, kterou jsme naměřili v našem testu dálničního dojezdu. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba auta nižší, poměr nabitých kilometrů za daný počet minut by byl ještě o poznání vyšší.

K nabíjecí stanici jsme dorazili s 7 % po předchozí 292 km dlouhé jízdě po dálnici. Baterie byla patřičně předehřátá a po zapojení se auto začalo nabíjet výkonem 127 kW. Při 10 % se pak výkon stále držel na stejné úrovni, což platilo i pro stav baterie při 20 %. Už jsme si začali říkat, že Mini se drží a ukáže nám ve výsledku pěknou nabíjecí křivku, ale od 30 % se výkon nabíjení začal propadat na hranici 125 kW. Na 40 % baterie se výkon pohyboval na 122 kW a okolo 50 % začal pozvolna padat na 113 kW. Při 60 % baterie jsme viděli pouze 91 kW, což je už slabší průměr.

Z 7 % do Délka nabíjení Nabíjecí výkon Nabito Dálniční dojezd (km) Kombinovaný dojezd (km)
10% 1 minuta 127 kW 2,6 kWh 30 33
15% 3 minuty 128 kW 5,9 kWh 45 49
20% 5 minut 127 kW 9,4 kWh 60 66
30% 8 minut 125 kW 16,5 kWh 91 99
40% 11 minut 122 kW 23,4 kWh 121 132
50% 14 minut 114 kW 29,8 kWh 151 165
60% 18 minut 92 kW 36,9 kWh 181 198
70% 23 minut 80 kW 43 kWh 211 231
80% 30 minut 37 kW 50,3 kWh 241 264
87% 37 minut 38 kW 54,7 kWh 263 287
Mini Countryman SE ALL4

Ze 7 % na 50 % se auto nabilo za 14 minut a za tuto dobu zvládlo Mini Countryman SE ALL4 nabít 29,8 kWh energie. Dané nabití by stačilo na 151 kilometrů dálničního dojezdu.

Při 70 % se vůz stále nabíjel výkonem 80 kW a doplněno bylo v tu chvíli 43 kWh. Na tuto hranici se přitom dostáváme za 23 minut. Magických 80 % jsme dosáhli za 30 minut, přičemž v ten okamžik se vůz nabíjel výkonem pouze 37 kW. S 80 % baterie ujede Countryman SE s pohonem obou náprav 241 km v dálničním a 264 km v kombinovaném režimu. Vůz jsme odpojili při 87 % baterie, kdy bylo další nabíjení velmi zdlouhavé a nabíjecí výkon se držel na hranici 38 kW.

Celkem jsme nabili 54,77 kWh a nabití do 100 % doporučujeme jen v případě, že vůz nabíjíte doma přes noc, případně se chystáte na 310 km dlouhou trasu, která vede z velké části po dálnicích.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze