Mini Countryman SE nedávno prošlo testem dálničního dojezdu a nyní je na pořadu dne zjistit, jak rychle dokáže doplnit energii na cestách. I když většina nabíjení probíhá pomalu doma, v zaměstnání či na jiných AC nabíjecích stanicích, občas se rychlé nabití může hodit.
Technické parametry MINI Countryman (2024) SE 4All
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 433 × 1 843 × 1 656 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 230 kW, 313 koní, točivý moment: 494 Nm |
Baterie | 66,5 kWh (64,6 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 130 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 432 km |
Cena od | 1 183 000 Kč |
Pro rychlonabíjení je model Countryman vybaven jen průměrnou technikou. Vůz totiž disponuje 400V architekturou a i ve vyšší výkonnostní specifikaci SE nabízí baterii s využitelnou kapacitou 64,6 kWh. Na rychlonabíjecích stanicích se umí nabíjet výkonem 130 kW, ovšem jak ukázal test, této hranice dosáhne jen někdy. Jaká je tedy realita? Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 21,4 kWh na 100 km, kterou jsme naměřili v našem testu dálničního dojezdu. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba auta nižší, poměr nabitých kilometrů za daný počet minut by byl ještě o poznání vyšší.
K nabíjecí stanici jsme dorazili s 7 % po předchozí 292 km dlouhé jízdě po dálnici. Baterie byla patřičně předehřátá a po zapojení se auto začalo nabíjet výkonem 127 kW. Při 10 % se pak výkon stále držel na stejné úrovni, což platilo i pro stav baterie při 20 %. Už jsme si začali říkat, že Mini se drží a ukáže nám ve výsledku pěknou nabíjecí křivku, ale od 30 % se výkon nabíjení začal propadat na hranici 125 kW. Na 40 % baterie se výkon pohyboval na 122 kW a okolo 50 % začal pozvolna padat na 113 kW. Při 60 % baterie jsme viděli pouze 91 kW, což je už slabší průměr.
Z 7 % do | Délka nabíjení | Nabíjecí výkon | Nabito | Dálniční dojezd (km) | Kombinovaný dojezd (km) |
---|---|---|---|---|---|
10% | 1 minuta | 127 kW | 2,6 kWh | 30 | 33 |
15% | 3 minuty | 128 kW | 5,9 kWh | 45 | 49 |
20% | 5 minut | 127 kW | 9,4 kWh | 60 | 66 |
30% | 8 minut | 125 kW | 16,5 kWh | 91 | 99 |
40% | 11 minut | 122 kW | 23,4 kWh | 121 | 132 |
50% | 14 minut | 114 kW | 29,8 kWh | 151 | 165 |
60% | 18 minut | 92 kW | 36,9 kWh | 181 | 198 |
70% | 23 minut | 80 kW | 43 kWh | 211 | 231 |
80% | 30 minut | 37 kW | 50,3 kWh | 241 | 264 |
87% | 37 minut | 38 kW | 54,7 kWh | 263 | 287 |
Ze 7 % na 50 % se auto nabilo za 14 minut a za tuto dobu zvládlo Mini Countryman SE ALL4 nabít 29,8 kWh energie. Dané nabití by stačilo na 151 kilometrů dálničního dojezdu.
Při 70 % se vůz stále nabíjel výkonem 80 kW a doplněno bylo v tu chvíli 43 kWh. Na tuto hranici se přitom dostáváme za 23 minut. Magických 80 % jsme dosáhli za 30 minut, přičemž v ten okamžik se vůz nabíjel výkonem pouze 37 kW. S 80 % baterie ujede Countryman SE s pohonem obou náprav 241 km v dálničním a 264 km v kombinovaném režimu. Vůz jsme odpojili při 87 % baterie, kdy bylo další nabíjení velmi zdlouhavé a nabíjecí výkon se držel na hranici 38 kW.
Celkem jsme nabili 54,77 kWh a nabití do 100 % doporučujeme jen v případě, že vůz nabíjíte doma přes noc, případně se chystáte na 310 km dlouhou trasu, která vede z velké části po dálnicích.
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz