Softwarová divize Volkswagen Group pojmenovaná Cariad zatím moc šťastnou ruku neměla. Opakované stížnosti na funkčnost palubního softwaru u nových elektrických modelů zní od zákazníků, zpožďování přípravy softwarových platforem pro chystané novinky zase blokuje výrobu. Vyústilo to v odvolání kompletního vedení Cariad, tím to ale nekončí. Divize totiž navíc překročila rozpočet, což povede k propuštění až 2 000 zaměstnanců v letech 2024 a 2025. A to zase dále zdrží debut již rozpracované SW báze 1.2 pro platformu SSP o 14–16 týdnů. Je tedy pravděpodobné, že slibovanou premiéru Porsche Macan, které ji má využívat, rovněž doprovodí komplikace. A báze 2.0 plánovaná na rok 2025 bude rovnou od základu přepracována, a to včetně samotné platformy.
K plánovanému propouštění se ovšem podle Reuters dosud nevyjádřila všemocná odborová centrála, takže lze očekávat ještě velice bouřlivý průběh. Zaměstnanci Cariad totiž mají smlouvy do roku 2025.