Kompaktní SUV Porsche Macan EV, které má u značky odstartovat hlavní elektrickou modelovou ofenzivu, nabídne vskutku nevšední úroveň techniky. Kromě jiného 800V baterii rozdělenou na dvě virtuální 400V, což má zrychlit nabíjení u stojanů, které neumějí 800 V nabídnout. Dále ideální rozložení váhy 48:52, zadní elektromotor co nejblíže kolům, SiC invertory a také světovou novinku – adaptivní tlumiče se dvěma ventily schopnými regulovat kompresi i expanzi zvlášť. Nebude chybět vzduchové pérování a systémový výkon až 610 koní.
Ohledně designu panovalo mnoho diskuzí a koloval bezpočet více či méně povedených renderů. Dohadům je ale konec, protože špionážnímu fotografovi se podařil kapitální úlovek; vyfotil na ulici zaparkovaný Macan EV prakticky bez maskování. A svět poprvé vidí příď, která převrátila firemní tradice. Sice zachovala dva úzké „průzory“ à la Porsche Taycan, ovšem hlavní světlomety z nich přestěhovala do samostatných modulů opticky maskovaných v nárazníku. Připomíná to ledacos, například BMW i7, ale Porsche moc ne. Uvidíme na kvalitních oficiálních fotkách, ale první dojem praví, že se opět vychází vstříc čínských zákazníkům na úkor evropského vkusu. Co si o tom myslíte vy?