Porsche Macan 4
test

Porsche Macan 4

První jízdní dojmy

Začátkem letočního roku se představilo nové elektrické Porsche Macan. Během jízd poroty Auto roku 2025 jsem měl možnost krátce vyzkoušet základní Macan 4. Není primárně sportovně nastavený, ale sportovní duch Porsche v něm vidět je.

Nové elektrické Porsche Macan se představilo na začátku letošního roku, tehdy jsme přinesli kompletní představení. Teď tedy jen stručně zmíním základní údaje. Jde o první Porsche na nové 800V architektuře PPE, kterou Porsche vyvinulo spolu s Audi a Macan ji sdílí například s Audi Q6 e-tron. Nabízí tedy rychlé nabíjení příkonem až 270 kW a díky baterii o využitelné kapacitě 95 kWh i solidní dojezd. Já jsem měl možnost vyzkoušet základní verzi Macan 4, ale i ta má (jak označení napovídá) pohon všech kol, výkon 408 koní, krouticí moment 650 Nm a dojezd až 613 km podle WLTP díky nízkému součiniteli čelního odporu vzduchu Cx 0,25.

Porsche Macan je vozem, který na první pohled zaujme svým propracovaným designem a luxusním interiérem. Už při prvním usednutí za volant je patrné, že si automobilka dala záležet na detailech. Interiér je, jak se na Porsche sluší, téměř celý pošitý kůží. Otázkou však zůstává, zda jde o pravou kůži, nebo o stále populárnější veganskou alternativu. Ačkoli je těžké to na první pohled poznat, kvalita zpracování i materiálů je na vysoké úrovni. Přesto se zde najdou prvky, které mohou překvapit – například tvrdé plasty na středovém panelu mezi sedačkami, které v takto prémiovém voze člověk příliš neočekává.

Celkově však interiér působí velmi kvalitně a promyšleně. Sedačky nabízejí solidní boční vedení, i když třeba sportovně ladění konkurenti jako nebo i jiné modely Porsche poskytují ještě lepší oporu při svižné jízdě zatáčkami. Zde je však jasné, že Macan není čistě sportovní model, ale směřuje spíše k univerzálnímu a komfortnímu zážitku z jízdy. Alespoň tedy tato základní verze, protože u verzí Turbo nebo Turbo S to může být jinak. Navzdory tomu je boční vedení dostatečné pro běžné potřeby a sedačky jsou pohodlné.

I v interiéru nalezneme typický rukopis Porsche

Typický rukopis Porsche je patrný i na přístrojové desce. Dominují zde moderní displeje (takzvaný virtuální kokpit), které však stále zachovávají vizuální propojení s klasickým designem starších vozů Porsche. Mezi digitálními prvky najdeme ikonické analogové hodiny uprostřed přístrojové desky, které dodávají interiéru nezaměnitelný nádech tradiční elegance. Přesněji řečeno, jde o digitální hodiny s analogovou vteřinovou ručičkou, ale stále jde o tradiční kulatý ciferník uprostřed horní plochy přístrojové desky. Tříramenný volant je příjemný do ruky a dotváří sportovní nádech interiéru.

Pokud jde o samotnou jízdu, první dojmy jsou veskrze pozitivní. Macan se řídí velmi příjemně a zatím se ukazuje i jako poměrně efektivní – spotřeba se během jízdy Prahou a po „okreskách“ pohybuje kolem 20 kWh na 100 km, což je na tuto kategorii vozu slušné. Jízda je komfortní i přes příčné prahy, které vůz zvládá s přehledem, a to navzdory sportovnějšímu zaměření podvozku. Samozřejmě jsou na trhu komfortnější vozy, ale vzhledem k tomu, že jde o Porsche, je kombinace sportovních vlastností a přiměřeného komfortu velmi dobře vyvážená.

Co se týče technologií, head-up displej je zpracovaný přehledně a zobrazuje primárně základní informace jako aktuální rychlost a rychlostní limit. Oceňuji, že zobrazení není rušivé a během jízdy se na něj dá snadno zaměřit, aniž by odvádělo pozornost od sledování silnice. Není přehlcen zbytečnými informacemi, což je rozhodně plus.

Méně spokojený jsem s absencí pádel pro regulaci rekuperace. To je funkce, která by se v tomto segmentu mohla stát standardem a přidala by na komfortu při ovládání vozu. Bohužel zde chybí, což je škoda, protože jinak je Macan technologicky velmi dobře vybaven.

Porsche Macan EV

Zajímavé je také sledovat pohon. Na displeji s vizualizací pohonného mechanismu je vidět, že většinu času pohání auto zadní náprava. Je tedy vidět, že když není potřeba vysoký výkon, Macan se snaží využívat jen zadní nápravu, aby byl pohon efektivnější. Při větším sešlápnutí pedálu akcelerace ale umí pořádně zabrat, byť při této jízdě to příliš nezkouším, jelikož mě zajímá hlavně spotřeba a z ní vyplývající dojezd. Ta byla na konci jízdy 21,7 kWh/100 km, evidentně ji trochu zvedla jízda po dálnici a chvilkové vyzkoušení dynamiky. I tak by to stačilo na solidních 437 km dojezdu, a to jsem jel v teplotách mírně nad nulou, kdy se na spotřebě podepsalo i topení.

Celkově Macan hodnotím velmi pozitivně. Interiér je luxusní, pohodlný a zpracovaný s citem pro detail. Jízdní vlastnosti jsou vyvážené s ohledem na sportovní zážitky i komfort. Automobil poskytuje spoustu moderních technologií, přestože některé prvky, například zmíněná pádla pro rekuperaci, chybí.

Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz

porsche-macan-ev
Klady
  • sportovní duch v exteriéru i interiéru
  • luxusně zpracovaný interiér
  • výkonný a zároveň efektivní pohon
Zápory
  • absence pádel pod volantem
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze