Na stránkách českého dovozce Porsche už se s předstihem v konfigurátoru objevily první dvě motorizace pro nové, čistě elektrické Porsche Macan. Obě dostaly označení v souladu s tradicemi větších modelů a také odlišné od stávajícího Macanu. To nové generaci otevřelo cestu mezi „dospělá“ Porsche, ale zároveň poněkud zkomplikovalo přímé cenové porovnání se stávajícími spalovacími motorizacemi. Rostoucí ambice jsou znát i ve faktu, že zatímco stávající generace začíná na částce 1 845 250 Kč, nová generace už se pod dvoumilionovou hranici nepodívá. Základní verzí Macan 4 totiž byla naceněna na 2 150 533 Kč, silnější Macan Turbo potom na 2 955 758 korun. To jsou však pouze teoretické částky, protože v ceníku čekají desítky nejrůznějších vylepšení, s nimiž cena snadno vyskočí o vyšší statisíce.
Přizpůsobit totiž lze, jako u značky tradičně, téměř vše. V naprosté většině jde o stylové doplňky, jako příklad uveďme, že si lze na hned několik míst v interiéru nechat umístit reliéfní znak Porsche přímo v čalounění, a kromě jiného také do sedadel. Volant lze vybrat nejen kůží potažený, ale také kožený s karbonovou vložkou. Opravdoví fajnšmekři mohou zvolit kožený obal na palubní dokumentaci za 19 tisíc. Komu by to nestačilo, může mít logo v sedadlech podsvícené. Samozřejmostí tu je nabídka pravé kůže, případně vlastní umělé textilie Race-Tex. Lze tu ale získat i mechanická vylepšení, například natáčení zadních kol, adaptivní tlumiče PASM či vzduchové pérování. Bude tedy opět velice obtížné potkat dva identické exempláře, fantazii se meze nekladou.
Technické parametry Porsche Macan EV 4
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 784 × 1 938 × 1 622 mm, 2 330 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 650 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,9 kWh / 100 km, dojezd: 613 km |
Cena od | 2 225 735 Kč |