Porsche Macan EV se o rok zdrží. Ale bude to stát za to, přesvědčte se sami

Porsche Macan EV se o rok zdrží. Ale bude to stát za to, přesvědčte se sami
Fotografie: Porsche
  • Uvedení nejdůležitějšího elektrického Porsche této dekády se odkládá na rok 2024
  • Důvodem jsou, v případě koncernu Volkswagen nepřekvapivě, problémy se softwarem
  • Přidaný rok vývoje by však měl přinést nejlepší auto svého segmentu

Že Porsche nehodlá dělat v elektromobilitě žádné kompromisy, jasně ukázal už první novodobý plně elektrický model Taycan. Ten přinesl řadu revolučních novinek, v první řadě 800V technologii, dvoustupňovou samočinnou převodovku na zadní nápravě a stal se prvním pokořitelem Tesel stran rychlosti nabíjení. Macan mířící mezi populární SUV navíc o třídu níže však bude mnohem důležitějším modelem, který by měl nevelké automobilce pomoci ekonomicky překlenout období přechodu na plnou elektromobilitu. Musí tedy zachovat úroveň podélné i příčné dynamiky, na jakou jsou solventní zákazníci zvyklí, a to s méně výhodnou SUV karoserií i větší baterií proti Taycanu (100 vůči 93,4 kWh).

Je tedy jasné, že vývoji je věnována nejvyšší priorita a zejména při sílícím nebezpečí od rychle rostoucí čínské konkurence se sáhlo po těch nejmodernějších dostupných technologiích. Jejich přesnou podobu ani výčet zatím neznáme, avšak kolegové z carscoops.com přišli s první várkou podrobností, jejichž funkčnost si můžete ověřit níže ve videu z testování a také na „špionážních“ fotografiích, které ve skutečnosti zveřejnila sama automobilka. Její marketéři už totiž dobře pochopili, že udržení pozornosti médií i zájemců o rok déle bude něco stát. V tomto případě část tajemství.

Zatím tedy neznáme specifikace nižších verzí, ale už víme, že ta vrcholná bude rozhodně stát za to. Vrcholná startovní dvoumotorová verze totiž oslní výkony 622 k a více než 1 000 Nm spolu s řízením zadních kol, elektronicky řízeným aktivním zadním diferenciálem Porsche Torque Vectoring Plus (přelévá v zatáčce aktivně více síly na vnější kolo přibrzďováním toho vnitřního) a ideálním rozložením hmotnosti 48:52. Měl by tak nastavit nová měřítka sportovnosti mezi všemi 2,5t SUV. Za pozornost ale stojí i elektrovýzbroj. Díky nové platformě PPE se tu bavíme o 800V architektuře a ještě rychlejším nabíjení než stále skvělých 270 kW u Taycanu. Jeho přesnou rychlost zatím neznáme, ale 100kWh baterie se naplní z 5 na 80 % SoC za 25 minut.

Takovou rychlost umožní inovace v podobě segmentového nabíjení. To 800V baterii mění na dvě virtuální čtyřsetvoltové, které se mohou nabíjet paralelně. Tím ale seznam novinek nekončí. Konstruktérům se podařilo sloučit střídavou palubní nabíječku, DC měnič i a vysokonapěťové topení do jednoho funkčního a efektivního celku, který šetří hmotnost, prostor i náklady.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze