Středně velké sportovní SUV s názvem Macan je celosvětově jedním z nejprodávanějších modelů Porsche od svého debutu v roce 2014. S více než 800 000 prodanými kusy za deset let to byl pro značku obrovský úspěch, který se projevil na popularitě Macanu a tržbách výrobce. Loni se ale Porsche rozhodlo, že jeho nejnovější generace přejde na elektrický pohon, což se ne každému příznivci značky zalíbilo. Po nějaké době se však začaly zjevovat informace, které naznačovaly, že Porsche pro jistotu zvažuje přidání spalovací verze. To mělo potěšit zbylou část klientely, která by si jinak Macan EV nepořídila. Jenže tyto slibné naděje zhatilo před pár dny vedení značky, které na výroční tiskové konferenci jasně řeklo, že Macan bude v příštích letech pouze elektromobilem. Jeho spalovací verze, která je spojena s předešlou generací, se přestane nabízet na zbylých trzích již příští rok.
Co tedy Porsche vlastně chystá? Co se týče modelu Macan, verdikt zní jasně. Bude to elektromobil a nic jiného. Současně se ale objevila zpráva, že Porsche uvažuje o vývoji zcela nového hybridního crossoveru, který bude menší než Cayenne. Současně to ale nebude Macan, což znamená, že nabídka značky se rozroste o naprosto nový model. Porsche na výroční konferenci prozradilo, že neustále sleduje vývoj trhu a poptávku zákazníků. V současné době také vyhodnocuje vývoj nové modelové řady v segmentu SUV se spalovacím a hybridním pohonem. Nový model by mohl být uveden na trh koncem této dekády a přijde s novým designem a charakteristickým profilem, který patří k vozidlům značky Porsche.
Technické parametry Porsche Macan EV 4
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 784 × 1 938 × 1 622 mm, 2 330 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 650 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,9 kWh / 100 km, dojezd: 613 km |
Cena od | 2 225 735 Kč |