Porsche Macan Electric je nyní dostupné v nové ostřejší variantě GTS

1
Porsche Macan Electric je nyní dostupné v nové ostřejší variantě GTS
Fotografie: Porsche
  • Verze GTS je druhá nejrychlejší z nabídky
  • Již nyní lze vůz objednat v Německu za cenu 104 200 eur
  • Největší předností je sportovní výbava a výkon až 420 kW

Plně elektrické Porsche Macan je prodejně úspěšné a nyní se jeho nabídka rozrůstá o další variantu. Ta cílí na sportovně zaměřené řidiče, kteří se nespokojí s málem, ale vrcholná verze Turbo je na ně už příliš. Jde o provedení GTS, které nabízí výkon až 420 kW a zaujímá pozici druhého nejrychlejšího Macanu EV v nabídce. Nováček je již k dispozici v konfigurátoru značky, kdy na německém trhu stojí od 104 200 eur (v přepočtu 2,5 milionu Kč). Mohutný výkon 420 kW ale není k dispozici pořád. Jde o špičku, které lze dosáhnout v režimu overboost s aktivovanou funkcí launch control. Za normálních jízdních podmínek dosahuje Macan GTS výkonu „pouze“ 380 kW, které jsou přenášeny na obě nápravy. Macan GTS je standardně vybaven uzávěrkou zadního diferenciálu a sportovním, sníženým vzduchovým odpružením. To ho činí obzvláště vynikajícím z hlediska agility a příčné dynamiky.

Vizuálně se výbava GTS odlišuje pruhem GTS na boku a dalšími tmavými akcenty. Stejně jako verze Turbo má i slabší GTS vzadu umístěný největší a nejvýkonnější elektromotor. jaký je v této modelové řadě k dispozici. Disponuje průměrem 230 milimetrů, aktivní délkou 210 milimetrů a má měnič z karbidu křemíku. Jde o synchronní motor s permanentními magnety (PSM) a přidružená jednostupňová převodovka má převodový poměr 9,0 a je navržena pro vyšší točivý moment. Díky 800voltovému systému lze baterii s kapacitou 95 kWh nabít z 10 na 80 procent za 21 minut, čemuž pomáhá možnost nabíjet výkonem až 270 kW. Porsche Macan GTS je standardně dodáváno s paketem Sport Chrono. Ten byl vylepšen o režim „okruhového ochlazování“. Ten ochlazuje baterii, aby se zpomalila ztráta výkonu spojená s jejím přehřátím.

Kromě pohonu všech kol s elektrickým systémem Porsche Traction Management (ePTM) je standardní výbavou taktéž systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Ten využívá elektronicky řízenou uzávěrku diferenciálu pro lepší trakci a větší agilitu. Verze GTS má také nejnižší těžiště v modelové řadě. Karoserie byla snížena o deset milimetrů a za příplatek lze objednat řízení zadní nápravy. Tohle Porsche pak rozhodně nebude tiché, jelikož jeho zvukový projev je zajišťován skrze dva zvukové profily, které jsou specifické právě pro verzi GTS. Na první dobrou pak poznáte tuto variantu podle zatmavených předních světlometů Matrix LED. Od začátku roku 2026 bude navíc Porsche pro všechny varianty Macanu nabízet paket Sport Design, který zahrnuje nové přední a zadní nárazníky a okořeněný sportovní vzhled. Z dalších změn představované novinky stojí za zmínku tmavší zadní světla a taktéž 21palcová kola v antracitově šedé barvě. Na přání jsou k dispozici ale i 22palcová kola v designu RS Spyder.

V rámci nové výbavy GTS se současně představují tři nové barvy karoserie: Chalk, Carmine Red a Lugano Blue. Tím se výběr rozšiřuje na 15 standardních barev, avšak s programem „color-by-choice“ je k dispozici přibližně 60 odstínů pro kteroukoliv variantu Macanu. V kabině novinky najdeme sportovní celokožená sedadla s anatomickým tvarováním. Standardem je konstrastní prošívání, plaketa GTS na sedadlech a dokoupit lze například interiérový paket GTS, jenž ještě více harmonizuje interiér s exteriérem. Volant je taktéž vybaven plaketou s barevným nápisem GTS a standardem je zde interiérový paket Carbon. S modelem Macan GTS pak výrobce zmenšuje výkonovou mezeru mezi Macanem 4S a Macanem Turbo. Tento model každopádně není pro průměrné uživatele a nabízí luxusně-sportovní svezení, na které bude mít jen malé procento konkurentů.

Technické parametry Porsche Macan EV GTS

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 805 × 1 952 × 1 613 mm, 2 395 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon420 kW, 571 koní, točivý moment: 955 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,5 kWh / 100 km, dojezd: 585 km
Cena od2 670 633 Kč
Diskuze ke článku
Karel Marel
Karel Marel
Mně se to líbí a klidně bych to koupil hned, ale ta cena je prostě nesmysl. Dát tři miliony za „silnější Enyaq“ a jezdit s tím každých 30 tisíc kilometrů do předraženého servisu se mi opravdu nechce. Asi je nás víc a prodeje padají. Dejte mi to za dva míče a servis jednou za dva roky a plácneme si.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze