Porsche Taycan (2024)
test

Porsche Taycan (2024)

Ultimátní test dvou verzí
4

Dnes testujeme ikonu. Ikonu nejen mezi elektromobily, ale auty obecně. Elektrické Porsche Taycan nabídne výkony hypersportu, neskutečnou zábavu při řízení, ale zároveň dostatek prostoru pro rodinu. Po pěti úspěšných letech na trhu představilo Porsche vloni zásadní facelift. My jsme si otestovali dvě nejpraktičtější provedení Taycanu, tedy Sport Turismo a Cross Turismo přidávající crossoverový vzhled. A zajímalo nás jediné. Je Taycan i po 6 letech nejlepší elektromobil na trhu?

Porsche Taycan, první elektromobil značky, bylo představeno už v roce 2019 a za pět let se stalo pro značku neskutečně důležité. A úspěšné. Prodalo se jej více než 150 tisíc kusů a ještě před rokem tvořilo více než 30 % prodejů značky. Nyní prodeje již notně poklesly, ale stále je to jeden z nejprodávanějších modelů značky. Zároveň je to elektromobil, který celou dobu nastavoval laťku, a to velmi vysoko. Špičkový výkon, ultrarychlé nabíjení, výborné technologie a komfort na nejvyšší úrovni – to vše bylo pro Taycan od začátku synonymem.

Nejlepší z nejlepších? Test Porsche Taycan odhalí, zda to tak skutečně je

Taycan se stal postupně synonymem ultravýkonného elektromobilu, který si opakovaně na chleba namazal i nejrychlejší Tesly. Po čtyřech letech na trhu ale přišlo Porsche se zásadním faceliftem, který mírně změnil vnější vzhled, ale naprosto zásadně vylepšil techniku, díky které opět odskočil konkurenci. Porsche samo říká, že jde o největší facelift v historii značky a při pohledu na změny nezbývá než souhlasit. Jde o tak výrazné změny, že by klidně mohlo jít o novou generaci. Dojezd se zvýšil téměř o 200 kilometrů, u všech verzí se díky novému zadnímu motoru navýšil výkon a vrcholná verze Taycan GT se na stovku dostane už za 2,2 vteřiny. Nabíjení se zrychlilo na 320 kW, nová je také mnohem větší baterie s čistou kapacitou 97 kWh. Takže změn je skutečně hodně.

Porsche Taycan Turbo GT

Hlavní vylepšení oproti předchozímu Taycanu

  • Nový zadní motor, který je lehčí a má výkon vyšší o 80 kW, například verze Turbo S má nyní o 140 kW více
  • Lepší zrychlení (až 2,2 s na 100 km/h u verze GT s Weissach Package)
  • Větší baterie (105 kWh hrubá kapacita, 97 kWh čistá kapacita)
  • Rychlejší nabíjení výkonem až 320 kW, z 10 na 80 % se nabije za 18 minut
  • Výrazně delší dojezd – nárůst až o 175 kilometrů na 678 km WLTP, u verze Turbo S nárůst z 467 km na 630 km (+34 %)
  • Volitelný špičkový pokročilejší vzduchový podvozek Porsche Active Ride
  • Menší vylepšení v infotainmentu (možnost streamovat video na displeji spolujezdce za jízdy apod.)
  • Lepší standardní výbava a vylepšení v interiéru (15W bezdrátové nabíječky, Apple CarPlay+ apod.)

Design: Malé změny na povrchu

Drtivá většina změn se udála pod povrchem a nezasvěcený člověk snad ani nepozná, že jde o faceliftovanou verzi. Porsche velmi povedený design prakticky nezměnilo, což je dobře. I po pěti letech je Taycan díky svému minimalistickému a sportovnímu designu neskutečně elegantní, působí svalnatě a zároveň reprezentativně.

Hlavním poznávacím znamením nové verze jsou hranatější přední světlomety ve stylu novějšího Macanu, které nahradily dřívější vystouplé „oblázky“ s přilepenou kapkou pod nimi.

Porsche Taycan ve verzi Sport Turismo (2024)

Kromě standardních Matrix světel si můžete pořídit i technologii HD Matrix s rozlišením 3,2 Mpx a dosvitem dálkových světel až 600 metrů. Charakteristické černé kapky pod světly byly u méně výkonných verzí zcela odstraněny a máme zde již jen standardní průduchy, u výkonnějších verzí Turbo a Turbo S zůstaly, ale jsou nyní méně výrazné. Jednodušší je také přední nárazník.

Porsche Taycan Cross Turismo (2024)

Záď zůstala až na zadní difuzor prakticky stejná, velkou novinkou pak je konečně volitelně svítící nápis Porsche. My ho máme v červené, ale můžete ho mít i v modré. Jinak zůstalo vše při starém. Nechybí vyklápěcí elektrické kliky, motorizované nabíjecí porty, které jsou nyní ve standardu, a nechybí ani komfortní funkce jako soft close.

Porsche opět nabízí Taycan ve třech karosářských verzích. Klasický Taycan je liftback a poté tu máme dvě verze s baťohem vhodnější pro rodiny, a to Sport Turismo a nejpraktičtější, mírně zvýšené Cross Turismo.

Technika: obrovské změny posouvají laťku zase výš

Všechny verze dostaly výrazné technologické vylepšení. Zejména tu máme pořádnou porci výkonu navíc. Mohou za to zcela nové motory, které mají výkon vyšší až o 80 kW, jsou ale i lehčí a kompaktnější. Výrazně lepším výkonům pomáhá také nový 900A měnič (původní byl 600A). V praxi to znamená, že Turbo S je o 140 kW výkonnější a na stovku se dostane už za 2,4 vteřiny, vrcholná verze Turbo GT Weissach Package dokonce jen za 2,2 vteřiny a má přes 1 000 koní! A tohle auto je na Nürburgringu o 18 sekund na kolo rychlejší než nejostřejší Tesla Model S Plaid a jenom o 2 sekundy pomalejší než Rimac Nevera. To jsou fenomenální výkony a Taycan je neskutečně ostré sportovní náčiní.

Porsche Taycan Turbo GT

Taycan si i po faceliftu zachovává unikátní dvoustupňovou převodovku, novinkou je pak funkce převzatá z Formule E zvaná Push-to-Pass, která na 10 sekund zvedne výkon o dalších 70 kW. Nové motory jsou oba synchronní, mají permanentní magnety a jsou výrazně úspornější, což společně s větší baterií přispívá k delšímu dojezdu. Porsche také zapracovalo na rekuperaci, u které se maximální výkon zvednul až na masivních 400 kW

Technické parametry Porsche Taycan Sport Turismo (2024) Turbo S Sport Turismo

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 963 × 1 966 × 1 388 mm, 2 395 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon700 kW, 952 koní, točivý moment: 1 110 Nm
Baterie105 kWh (97 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 320 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 604 km
Cena od5 409 245 Kč

Taycan bylo skvěle jezdící auto, nicméně dlouhý dojezd nikdy nepatřil mezi jeho výsady. Výtky Porsche vyslyšelo a v rámci faceliftu do Taycanu přineslo baterii s výrazně větší kapacitou 105 kWh (97 kWh využitelných). Baterie má díky vyšší hustotě stejné rozměry, dokonce je i stejně těžká. Díky výrazně větší baterii a vyšší efektivitě se tak dojezd všech variant zvednul o desítky procent. Taycan s pohonem zadních kol má tak nově dojezd až 678 km WLTP, verze Turbo S pak místo 467 km ujede 630 km, což je o 34 % více.

Technické parametry Porsche Taycan Cross Turismo (2024) Turbo S Cross Turismo

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 974 × 1 967 × 1 407 mm, 2 325 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon700 kW, 952 koní, točivý moment: 1 110 Nm
Baterie105 kWh (97 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 320 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 596 km
Cena od5 420 982 Kč

Nabíjení: bleskové a nově až 320 kW

Nakousli jsme baterii a nabíjení, rovnou vám tedy řekneme, jak je to s ním v praxi. Faktem je, že výrobce zásadně zvýšil maximální výkon z 270 na 320 kW. Nabíjení jsme otestovali na 400kW stanici PRE a byl to skutečný kalup. Taycan představuje opět naprostou špičku a jedno z nejrychleji se nabíjejících se aut současnosti.

Potěší už dvěma nabíjecími porty a tím, že oba jsou motorizované. Stačí jemně pohladit a otevřou se. Ten hlavní je vpravo před předním kolem a je určen pro AC i DC nabíjení, ten vlevo je pouze pro AC nabíjení.

Baterie Taycanu navíc nově nepotřebuje příliš vysokou teplotu na dosažení maximálních hodnot. Zatímco dříve si auto pro nabíjení výkonem 270 kW (maximum u původního Taycana) muselo baterii vyhřát až na 35 stupňů Celsia, nyní stačí 15 stupňů Celsia. To v praxi znamená, že ve většině případů nebude nutné baterii vůbec vyhřívat, což opět přispěje k lepší efektivitě.

Rekordman na nabíječce! Jak rychle doplní energii Porsche Taycan?

Všechny údaje výše patří k baterii s vyšší kapacitou, kterou Porsche nazývá Performance Battery Plus a která je u základních verzí za příplatek. Nicméně Taycan i třeba základní Taycan 4S s pohonem všech čtyř kol můžete mít i s menší baterií o kapacitě 89 kWh (82 kWh využitelných). Pro tuto baterii pak platí maximální nabíjecí výkon 270 kW, ale i tato baterie je zcela nová, nepotřebuje tak velký předehřev a kdo nejezdí dlouhé trasy, může mu stačit.

My jsme ale měli na test Taycany právě s větší baterií, ukážeme si tak nabíjení právě vrcholných verzí. A zde musím říct jedno: Taycan by mohl vyučovat, jak má vypadat nabíjecí křivka. Nabíjení jsme zahájili se 7 % a prakticky hned se výkon vyšplhal na 300 kW, postupně jsme se dostali až na 312 kW, kde se držel prakticky až do 70 %, což je velmi unikátně plochá nabíjecí křivka.

Na 50 % jsme se z 10 % dostali za pouhých 8 minut, celkově jsme pak auto z 10 % na 80 % nabili za 17 minut, což je ještě o minutu lepší výsledek, než deklaruje výrobce. Za 17 minut jste schopni nabít 300 dálničních kilometrů, případně 400 kilometrů pro ježdění ve městě či mimo město, což jsou výborné hodnoty.

Teplota baterie se v druhé fázi nabíjení držela na 54 stupních Celsia, za 5 minut po nabíjení pak klesla na 30 stupňů Celsia, což už je v rámci teplotního optima baterie. Je tak vidět, že chlazení je velmi efektivní a po ultrarychlém nabíjení dokáže baterii velmi rychle zchladit i při relativně vysokých vnějších teplotách. Kompletní rozbor nabíjení naleznete v tomto našem dřívějším článku.

Lepší základní výbava a fenomenální Active Ride

Porsche si s faceliftem přichystalo ještě jednu specialitu, která se týká podvozku. Zatímco v základu dostanete už náramně pohodlný vzduchový podvozek s dvoukomorovým systémem, za příplatek si můžete pořídit Porsche Active Ride. Jde o speciální adaptivní vzduchový podvozek, jehož rychlé reakce lze nejlépe demonstrovat prostým otevřením dveří. Auto se ve vteřině výrazně a hlavně rychle zvedne, pomůže tak ke komfortnějšímu nastupování.

Porsche Active Ride ale umí i bleskurychle kompenzovat pohyby každého kola a výrazně eliminuje naklánění karoserie. A nejen to, do zatáčky se umí naklopit podobně jako Pendolino nebo motorka, a zmírnit tak vliv přetížení na posádku. Podvozek se navíc naklápí i příčně při zrychlování nebo zpomalování. To vše pro maximální komfort pro posádku. Mimochodem toto vše uvedlo také Audi u sesterského modelu e-tron GT.

Zájemce o nový Taycan jistě potěší i lepší základní výbava. Auto získalo po faceliftu například ve standardu elektricky otvíratelné porty nabíjecích konektorů, v interiéru pak je ve standardu volitelné ambientní osvětlení, 15W bezdrátové nabíjení s aktivním chlazením i Apple CarPlay+. Mimochodem interiér zůstal prakticky stejný a měnil se pouze software. Nově se například spolujezdec na svém displeji může dívat na film a řidič díky aktivnímu stínění na daném displeji nic neuvidí. Porsche také vylepšilo informování o stavu baterie a další drobnosti.

Tři karosářské varianty pokračují

Taycan si lze i po faceliftu koupit ve třech variantách. Tím základem je klasický sedan, který je zároveň nabízený v nejvíce variantách. Můžete ho mít třeba jako zadokolku s malou baterkou s cenou od 2,7 milionu korun. Pak už výkon a cena stoupají. Jsou tu verze 4, 4S, GTS, Turbo, Turbo S a Turbo GT a na vrcholu stojí nejnadupanější verze Turbo GT s Weissach Package za bezmála 6,2 milionu korun, která nemá zadní sedačky, zato má přes 1 000 koní a na stovku zrychlí za 2,2 vteřiny.

Klasický Taycan jako sedan

Pokud ale naopak máte rodinu a chcete více místa, přesto ale nechcete dělat kompromisy ve sportovním charakteru, má pro vás Porsche řešení, a to Taycan s baťohem. Taycan Sport Turismo je v podstatě kombík a my jsme ho testovali v elegantní stříbrné.

Ten nejpraktičtější z rodiny Taycanů se jmenuje Cross Turismo a k praktičtějšímu tvaru přidává ještě oplastování kolem kol a 3 centimetry světlé výšky navíc. Tohle je rodinný a přitom sportovní univerzál. My jsme Cross Turismo testovali v tmavě šedé verzi, ve které jeho oplastování docela zaniká.

Verze Sport Turismo

Taycan Sport Turismo si můžete pořídit jako základní zadokolky nebo ve vyšších verzích vždy jako čtyřkolku. Vrcholem je pak verze Turbo S za 5,5 milionu korun, která má 952 koní a na stovku zrychlí za 2,4 vteřiny. To je na kombík slušný kalup, co říkáte?

A konečně verze Cross Turismo

Cross Turismo je i v základu vždy čtyřkolka, bylo by přeci trapné, kdybyste s autem s designem crossoveru někde zapadli nebo někam nevyjeli. A Cross Turismo také vždy dostanete s větší baterií s kapacitou 105 kWh. Už základní verze 4 má 320 kW, na stovku zrychlí pod 5 vteřin, ujede 614 kilometrů a vyjde na 2,9 milionu korun. Pořídit si můžete také silnější verze 4S, Turbo a vrcholnou verzi Turbo S s bezmála 1 000 koňmi, které rodinný kombík katapultují na stovku za 2,5 vteřiny, ale stejně ujede 600 kilometrů. Za tohle provedení už ale v základu dát 5,5 milionu korun, s příplatky se pak dostanete i přes 7 milionů korun. I když to tedy není plnotučný kombík, praktičnost je výrazně větší než u základního Taycanu a jde o dobře použitelné auto pro rodinu.

Interiér: rodinný závoďák

Interiér i po modernizaci zůstává věrný své filozofii: působí kompaktně, obklopuje řidiče a vyvolává dojem sportovního kokpitu. Pocit vzdušnosti zde nehledejte – kabina je záměrně těsná, koncentrovaná a zaměřená na řidiče. Změny po faceliftu jsou spíše technologické, například nové 15W bezdrátové nabíjení telefonu. I to však zůstalo umístěné poněkud neprakticky hluboko za loketní opěrkou, takže k němu musíte nepohodlně sahat. Jinak se však interiér Taycanu drží původního konceptu – minimalistického, ale zároveň technicky nabitého prostředí, kde většinu tlačítek nahradily displeje.

Dominantním prvkem kabiny je velký, mírně zakřivený OLED displej před řidičem. Ten nabízí možnost detailní konfigurace a zobrazuje jak mapu, tak asistenty či stav vozu. Dotyková plocha s integrovanými ikonami nahrazuje klasické spínače a přesto působí přehledně. Hlavní infotainment je elegantně zapuštěn do přístrojové desky a působí velmi kompaktně. Na přání lze doplnit i další displej před spolujezdcem. Absence fyzických tlačítek je zřejmá – většina funkcí se ovládá přes obrazovky, včetně klimatizace, což může vyžadovat určitou zvykovou křivku, ale z hlediska designu jde o ukázkově čisté řešení.

Z hlediska materiálů je interiér naprosto špičkový. Kůže je měkčená i na místech, kde byste ji běžně nečekali – ve spodních částech dveří, na palubní desce i kolem tunelu. Všude je precizní prošívání, dokonalé slícování a ruční zpracování typické pro Porsche. Testovaný vůz měl černý kožený interiér, který působí elegantně, i když možná až příliš konzervativně. Mnohem atraktivněji působí dvoubarevná černo-béžová kombinace, za kterou si však připlatíte přibližně 180 tisíc korun. Kdo chce ještě víc sportovního charakteru, může zvolit variantu Race-Tex s textilním povrchem a strukturovaným šrafováním ve stylu klasických modelů 911.

Ergonomie a praktičnost zůstávají typicky sportovní. Odkládacích prostor není mnoho a ty, které jsou, nejsou nijak velké. Loketní opěrka pojme jen drobnosti, dveřní kapsy jsou úzké a centrální schránka spíše symbolická. Zato sedadla si zaslouží velkou pochvalu – jsou sportovní, odvětrávaná, skvěle drží tělo a zároveň nabízejí překvapivý komfort. Panoramatická skleněná střecha krásně prosvětluje interiér, i když ji nelze zatmavit ani zakrýt. Celkový dojem je přesto mimořádně prémiový – kombinace dokonalého zpracování, technologického minimalismu a osobité sportovní atmosféry vytváří prostředí, které i po letech působí jako měřítko ve své třídě.

Prostor na zadních sedadlech

Zadní sedadla jsou přesně to místo, kde Sport Turismo a Cross Turismo dávají klasickému Taycanu pořádně na frak. Zatímco v běžném Taycanu se vzadu cítíte trochu jako v závodní kleci – nízko, obklopení vysokými prahy a svažující se střechou – tady je to úplně jiný svět. Díky vyšší linii střechy a většímu prosklení působí kabina vzdušně, volně a přívětivěji i pro vyšší postavy. Nad hlavou máte i s panoramatickou střechou víc než deset centimetrů místa, což je u sportovního Porsche skoro malý zázrak. Díky chytrému výřezu pro nohy se sedí přirozeně, kolena nejsou vysoko a i delší cesty zvládnete bez reptání.

Přední a hlavní kufr

Sedačky ale dávají jasně najevo, že jste pořád v Porsche. Boční vedení vás podrží i při rychlém průjezdu zatáčkou a čalounění je spíše pevnější, takže žádné měkoučké gauče nečekejte. Prostřední místo? To je spíš nouzovka – vysoký tunel, vybrané sedáky a posez „na bidýlku“ dávají jasně najevo, že tady se počítá hlavně se čtyřmi pasažéry. Na druhou stranu, díky vyšší střeše si i člověk se 185 centimetry sedne bez ohýbání hlavy, což u běžného Taycanu rozhodně neplatí. Celkově působí verze Turismo vzdušněji, přívětivěji a praktičtěji – prostě Porsche, ve kterém se vzadu konečně dá opravdu cestovat, ne jen přežívat.

Jízdní dojmy: pravé Porsche se vším všudy

Porsche Taycan je přesně tím autem, které vám dokáže připomenout, proč vlastně řídíte. Každý kilometr je malý zážitek a každý pohyb volantem dává smysl. Přitom to není jen o rychlosti – Taycan v sobě dokázal skloubit to, co se dříve zdálo nemožné. Umí být rodinným kombíkem s místem pro děti a kufrem na víkendové plány, ale v jediném okamžiku se dokáže proměnit ve skutečný sportovní stroj. Stačí otočit ovladač jízdních režimů, přepnout z režimu Normal na Sport nebo Sport Plus a všechno kolem se změní – podvozek ztuhne, auto si lehce sedne k zemi, zvuk zesílí a Taycan se probudí k životu. Řízení ztěžkne, pedály zpevní a vy cítíte, že máte pod rukama opravdové Porsche, i když nemáte pod kapotou spalovací motor.

Porsche Taycan Sport Turismo (2024)

Podvozek je ukázkově vyvážený. I na velkých jednadvacítkách si dokáže zachovat kombinaci komfortu a přesnosti, kterou zvládne jen málokterý elektromobil. Každou nerovnost cítíte, ale jen tak akorát – Taycan vás informuje, nikdy neobtěžuje. A přestože testovaný vůz neměl adaptivní podvozek Porsche Active Ride, který umí auto doslova naklánět jako vlak Pendolino, i standardní vzduchové odpružení funguje fantasticky. Auto zůstává neustále stabilní, jisté a přitom pohodlné. Je až neuvěřitelné, jak moc kontaktní je Taycan při sportovní jízdě – řízení je přesné, pedály mají ideální odpor a vše působí mechanicky poctivě, jak to má u Porsche být.

Verze Cross Turismo

Zábavu ještě umocňuje režim Push-to-Pass. To je malé tlačítko velkých emocí – stisknete, rozsvítí se odpočítávání a Taycan vám na deset sekund přidá zhruba 40 kW výkonu navíc. Konkrétně u verze 4S to znamená nárůst z 400 na 440 kW a zrychlení, které vám přibije úsměv na tvář. Doprovází to umělý, ale překvapivě příjemný zvuk, který dává jízdě ještě větší drama. Když pak Push-to-Pass skončí, Taycan se zklidní, vše utichne a auto se během chvilky promění z dravce zpět na kultivovaného společníka pro dlouhé cesty.

Jedna věc, která Taycan odlišuje od většiny ostatních elektromobilů, je přístup k rekuperaci. Porsche se rozhodlo zachovat chování klasického sportovního vozu, takže tady nenajdete žádné skutečné „jednopedálové“ ovládání. Po puštění plynu auto jen mírně zpomaluje a skutečné brzdění je vždy na vás. Rekuperace se dá zapnout, vypnout nebo ponechat v automatickém režimu, který reaguje podle provozu před vámi. Na začátku to může působit nezvykle, ale při svižné jízdě to dává dokonalý smysl – Taycan vás nutí řídit aktivně a přesně tak, jak by sportovní Porsche mělo.

Spotřeba a dojezd: rychleji a dál

Po faceliftu Taycan ukázal, že dokáže být nejen rychlý, ale i úspornější. Díky novým, efektivnějším motorům a větší baterii se spotřeba snížila zhruba o 2–3 kWh na 100 kilometrů. Při běžné jízdě mimo město se dá jezdit kolem 17 až 18 kWh/100 km, což odpovídá reálnému dojezdu přibližně 630 kilometrů. Ve městě, kde Taycan využívá časté zpomalení a rekuperaci, umí jet i za 15 kWh/100 km, takže se klidně dostanete přes 650 km.

A zas ta dálnice! Jak daleko dojede nové Porsche Taycan 2025 Sport Turismo?

Na dálnici je samozřejmě spotřeba vyšší – během testu jsme naměřili 23,7 kWh/100 km, což v praxi znamená reálný dálniční dojezd kolem 420 kilometrů. Při našem dálničním testu jsme ujeli 360 km a dorazili s 15 % baterie, což odpovídá údajům výrobce. Zlepšení oproti předchozí generaci je znatelné – Taycan už nepůsobí jako „žíznivý“ elektromobil, ale jako moderní sportovní GT, které zvládne dlouhé trasy bez častého nabíjení. A díky extrémně rychlému nabíjení se i po delší jízdě stačí zastavit doslova jen na pár minut, abyste mohli zase pokračovat. V tomto tedy facelift přinesl citelné vylepšení.

Porsche Taycan Cross Turismo (2024)

Závěr: po faceliftu znovu unikát

Porsche to opět dokázalo a díky četným vylepšením si udrželo pozici nejnadupanějšího elektromobilu. Pokud chcete to nejlepší, co dokáže nejen evropská elektromobilita nabídnout, pokud chcete hypersport, ve kterém odvezete rodinu, pokud chcete auto, které daleko dojede, ultrarychle se nabíjí, je sportovní a zároveň pohodlné a praktické, tak je Taycan přesně pro vás. Je stále etalonem a Porsche to ví, takže si za něj nechá také pořádně zaplatit. Ale když na to máte, nic lepšího prostě není. A o tom Porsche je a Taycan to naplňuje beze zbytku. 

Foto: fdrive.cz

porsche-taycan-sport-turismo-2024
Klady
  • špičkový výkon a jízdní vlastnosti
  • vynikající nabíjení
  • praktický kufr oproti sedanu
Zápory
  • těsnější interiér
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 12. 10. 13:59
Kromě toho, že to má být sportovní auto, které váží 2,5 tuny, tak nepřináší nic pozitivního co by bylo zajímavé pro kupce. Je to nízké, mně se tedy vůbec tvarově nelíbí, hlavně zezadu, spotřeba je stále zbytečně vysoká, proto musí být velká a tedy těžká baterie, aby dojezdy trochu odpovídaly konkurenci, proto musí mít architekturu 800 V a vysoké nabíjecí příkony. Dvoustupňové převodovky. Tyto vlastnosti využije jenom z velmi malého procenta potřeb. Software stále nic moc. Za ty peníze by měl být špičkový. Je to drahé přetechnizované auto s drahou údržbou.
Radim Strnad
Radim Strnad
Tolik kritiky? Znáte nějaké lepší auto v dané kategorii?
Jan Pešek
Jan Pešek
Když jsem to dočetl, nějak se mně vybavilo tohle
“Kdybych nebyl lempl
Asi bych byl pilnej
Pak bych se líp učil
A moh jsem dělat ředitel”
Daniel Landa, doufám, promine 😀

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze