Společnost Daimler Trucks slavnostně oznámila skrze tiskovou zprávu, že elektrický tahač Mercedes-Benz eActros 600, který je určený pro dálkovou přepravu, vstupuje do sériové výroby. Stalo se tak v závodě Wörth. Zahájení výroby proběhlo za přítomnosti Karin Rådström, generální ředitelky značky Daimler Truck, a Daniely Schmitt, státní ministryně hospodářství, dopravy, zemědělství a vinařství spolkové země Porýní-Falc, jakož i Jürgena Distila, vedoucího provozu divize Mercedes-Benz Trucks. „Zahájení sériové výroby našeho modelu eActros 600 je dalším důkazem naší ambice transformovat průmysl,“ říká Karin Rådström, generální ředitelka Daimler Truck. „S dojezdem 500 kilometrů na jedno nabití baterie se náš eActros 600 zaměřuje na segment dálkové dopravy v Evropě, který je zodpovědný za dvě třetiny emisí CO2 z těžké silniční nákladní dopravy. Náš bateriový elektrický nákladní vůz pro dálkovou přepravu proto přinese skutečný rozdíl,“ dodává dále Rådström.
Model eActros 600 se bude vyrábět paralelně vedle dalších nákladních vozidel značky Mercedes-Benz, které nabízejí dieselový pohon. Elektrický tahač je zde plně kompletován a výrobní proces je zakončen klasickou výstupní kontrolou. Přestavba montážních linek a integrace modelu eActros 600 do linkové výroby probíhala postupně. Zajímavostí je, že ostatní elektrické modely řady eActros 300/400 a eEconic opouštějí tuto výrobní halu v okamžiku, kdy je potřeba montáž komponent elektrického pohonu. To se děje ve Future Truck Centru opět ve Wörthu. A jak už označení modelu napovídá, kapacita baterie činí 600 kWh, což má postačit k dojezdu 500 km v rámci jednoho nabíjecího cyklu. Tento dojezd je dosahován za velmi reálných a praktických podmínek s celkovou hmotností soupravy 40 tun. Nabíjení tahače může být realizováno skrze DCC přípojku s výkonem až 1 000 kW.
Podle propočtů výrobce by tak nemělo být nereálné, aby se Mercedes-Benz Actros e600 nabil z 20 na 80 procent za přibližně 30 minut na megawattové nabíjecí stanici. První vyrobené kusy budou během prvních několika měsíců primárně využívány jako předváděcí vozidla pro prodejní a servisní místa a taktéž dealery. Především kvůli možnostem státních dotací pro zákazníky v Německu budou některá zákaznická vozidla vyrobena a registrována ještě do konce letošního roku.