Hluboké problémy Volkswagen Group se softwarem nových modelů ještě zhruba před třemi lety vydatně plnily odborné články i diskuze fanoušků. Mezi hlavní „zásluhy“ divize Cariad, která má software na starosti, patřilo několikanásobné opoždění uvedení nových modelů, včetně těch klíčových jako Porsche Macan EV a Audi A6 e-tron, generování masivních finančních ztrát a tristní uživatelské zkušenosti zejména prvních kupců Volkswagenů ID.3 a ID.4. Nedostatky, ohrožující samotnou konkurenceschopnost celého koncernu, vyústily v odvolání dosavadního ředitele Dirka Hilgenberga před dvěma lety a jeho nahrazení současným šéfem, který se honosí slavným příjmením Bosch a křestním jménem Peter.
Ten také ihned začal s bolestivou léčbou v podobě masivního propouštění v několika vlnách, pokračoval tlakem na výrazné zrychlení a zkvalitnění práce a podle rozhovoru, který poskytl německému magazínu Automobilwoche, se dílo daří. Finanční kondice se výrazně zlepšila, pracovní výsledky se dostavují dříve a s podstatně nižšími náklady. Je také pravda, že ohlasy elektromobilistů, kteří ještě nedávno nenechali na softwaru starších modelů nit suchou, se v poslední době citelně zlepšily. Zásluhu na tom měla i velká změna globální strategie, která upustila od globálního vývoje softwaru pro celý svět. Čína si nyní programuje sama, Severní Amerika rovněž, pochopitelně s převážným podílem lidí z Rivianu, který Volkswagen předloni koupil.
Cesta k lepším výsledkům tím ale nekončí; masivní propouštění po tisících pokračuje a letos divizi opustí dalších 1 600 duší. Budou ale nahrazeny, a to špičkovými odborníky a programátory. Zároveň byla integrována práce na dalších oblastech palubního softwaru, konkrétně na cloudové struktuře a systémech palubních asistentů ADAS. Tím se podle Boschových slov dostal Volkswagen nákladově výrazně pod konkurenci. Odklad ovšem zároveň dostal vlastní vývoj autonomního řízení 4. úrovně a Cariad zároveň uzavřel partnerství s několika externími firmami kvůli urychlení vývoje automatizovaného řízení. Mezi nimi nechybějí Xpeng, Horizon, Rivian a Bosch.
Němec Peter Bosch žije v Ingolstadtu a po desetileté zkušenosti v globální poradenské firmě Oliver Wyman přestoupil v roce 2011 do koncernu Volkswagen. Tam se šest let věnoval stragegii a procesům, než se v roce 2017 stal členem představenstva Bentley, odkud byl v červnu 2023 přesunut na pozici šéfa Cariad. Zároveň je od roku 2022 neexekutivním členem představenstva americké značky Scout, která se právě chystá k velkému zmrtvýchvstání.

Za tyden a pul a 3400km jsem nenarazil na zadny bug. Je to svizne, moc se mi libi zobrazovani nabijecich stanic v mape i s vykonem a znackou zda je obsazena ci nikoli.
Aplikace ta je na jednicku s hvezdickou. Umi vse co je potreba a ta rychlost komunikace s autem to je az neuveritelne. Spustim ji a bud uz jsou tam aktualni udaje a nebo se behem vteriny zaktualizuji. Kdyz prijdu pri nabijeni na DC k autu tak nejde jako u Tesly ukoncit podrzenim tlacitka patych dveri na klicku a tak ukoncuji nabijeni pres aplikaci a to ji jen spustim, kliknu na stop a v tu chvili cvakne v nabijecce…! Fakt jsem jeste u zadneho auta nezazil lepsi appku.
Co se tyka softwaru asistencnich systemu tak to je taky parada. Sterace stiraji kdyz maji a nestiraji kdy nemaji. Matrix svetla to je na oslavnou basen, a treba tempomat, no to musim ucpat usi svemu egu a znovu zopakovat co jsem rekl parkrat za volantem, ze ten tempomat ridi snad lepe nez ja.
Urcite by se par veci k vylepseni naslo, ale za me uz ted je to proste super!
S tim, že nedostanu za dva roky update na 4.X nebo dokonce 5, jsem se smířil a zatím ani žádné info o update z 4.X na 5.X taky nedorazilo, takže je otázka jestli náhodou auto po výrobě nezůstane v té základní verzi 3, 4 a 5 navždy…