Udělat nabíjení elektromobilu ještě pohodlnější se rozhodl Bosch, který pracuje na odstranění posledního úkonu, který musí jeho řidič udělat při nabíjení ručně; vystoupit a zapojit konektor. Na veletrhu CES se pochlubil s prototypem robotického manipulátoru, jenž samočinně lokalizuje nabíjecí zásuvku na elektromobilu a zapojí do ní nabíjecí kabel. Pochopitelně to předpokládá otevřený kryt, takže vylepšení by se v této fázi vývoje týkalo jen elektromobilů s jeho elektrickým otvíráním a zavíráním, například Audi Q8 e-tron Sportback natočeného v oficiálním videu. To ale není vše; v kombinaci s dalším vylepšením, na němž pracuje softwarová divize Volkswagenu Cariad, vzniká komplexní samočinný systém pro rychlé a kapacitní odbavení parkujících elektromobilů.
Cariad totiž pro změnu do prototypového stádia dotáhl systém, v němž si automobily zcela samočinně najdou volné místo v garážích a zajedou do něj, to vše bez řidiče na palubě. A také si jej testuje v zaměstnaneckých garážích v Ingolstadtu, zatímco Bosch svůj nápad ověřuje zase ve svých parkovacích prostorech v Ludwigsburgu. Obě společnosti se dohodly a v Las Vegas předvedly kombinaci obou novinek sestavených do logického celku. Řidič vůz předá automatickému systému, který jej navede na volné nabíjecí místo. Tam jej obslouží zmíněný robot a po nabití elektromobil samočinně odjede na volné parkovací místo, aby uvolnil místo dalšímu, který potřebuje nabíjet.
K sériové výrobě to celé má zatím daleko, avšak vypadá to jako velmi dobrá cesta k efektivnějšímu využití času, který by uživatelé elektromobilu museli jinak strávit otravným hledáním volného parkovacího místa a manipulací s nabíječkou. Uvidíme, zda se systém prosadí proti indukčnímu nabíjení.