Eponymní společnost založil v roce 1886 Robert Bosch v německém Gerlingenu, kde má dodnes hlavní sídlo. Stal se z ní ovšem mamutí globální hráč, působící na šesti kontinentech a provozující několik divizí. Ta, která se zabývá vývojem a výrobou automobilových součástek, je největší ve svém oboru na světě a byla těžce postižena současnou krizí automobilového průmyslu a rostoucími obchodními bariérami včetně Trumpovy celní války proti celému světu. Samotný výrobce podle Reuters hovoří o „boji o každý cent“ a stále rostoucí konkurenci. Výsledkem jsou roční schodky ve výši 2,5 miliardy eur (60,9 miliardy korun), s nimiž bude společnost bojovat radikálními opatřeními.
Společnost tak chystá blíže neupřesněné „strukturální změny“, a zároveň připravuje v horizontu do roku 2030 bolestivá úsporná opatření v čele s masivním propouštěním. Německé filiálky tak má do konce aktuální dekády opustit zruba 13 tisíc zaměstnanců, přičemž největší redukce čekají administrativu a prodej, ovšem nevyhnout se anii vývoji a výrobě. Poklesnout mají ale i náklady na materiál a provoz, investice do zařízení a budov a také náklady na logistiku a dodavatelské řetězce. K tomu by měly za letošek narůst tržby o dvě procenta oproti loňskému roku, kdy dosáhly 90,5 miliardy eur (2,2 bilionu korun). Pomoci by mělo i čerstvě oznámené snížení celní bariéry na vývoz autodílů do USA z původně avizovaných 25 na 15 %.

