Federální registr vlády Spojených států zveřejnil definitivní podobu dohody o tzv. recipročních obchodních clech s Evropskou unií, která stanovuje základní 15% sazbu a detailně vyjmenovává výjimky, osvobozené od tohoto tarifu, mezi něž patří zejména nejrůznější suroviny, které v USA chybějí. Bohužel mezi nimi neskončil dovoz automobilů a automobilových dílů, které tak budou zatíženy dovozními cly, jež je na tamějším trhu znevýhodní proti konkurenci z domácí produkce. I tak jde ale o dobrou zprávu, protože po týdnech průtahů, kdy evropské automobilky netušily, na čem jsou, se nakonec podařilo asymetrickou dohodu zmírnit, protože prezident Trump v první vlně, kdy uvaloval cla na celý svět včetně neobydlených ostrovů, ovšem s výjimkou Severní Koreje, Ruska a Běloruska, hovořil o sazbě 25 %.
Akcie automobilek s masivním vývozem do USA, které za mořem nemají vlastní výrobní závody, typicky Porsche, po tomto oznámení okamžitě posílily. I když se budou cla vybírat zpětně od 1. srpna, lze totiž po týdnech mlčení americké vlády konečně pracovat s pevnými daty. Tím to ovšem stále neskončilo, protože šéf Volkswagenu Oliver Blume podle Reuters minulý týden uvedl, že skutečná výše cel na automobily je i nadále předmětem jednání, které prý může trvat několik dalších týdnů.
