Americký prezident Donald Trump pokračuje v rekordním tempu výnosů, opatření a změn. Nejnověji podle Autoblogu prohlásil, že vykompenzuje americkým firmám a domácnostem zvýšené náklady, které jim přineslo rychlé uvalení 25% celní bariéry na veškerý import hotových automobilů i jejich součástí. To mělo zvýšit příjmy federální vlády a poškodit automobilky, nevyrábějící v USA, ovšem nevítaným sekundárním efektem je růst nákladů na pořízení automobilů. Podle analytiků společnosti J.P. Morgan zdraží měsíční financování nových aut průměrně o 60 až 90 dolarů (1 400–2 100 korun).
Proto Trump přispěchal s novým plánem, na kterém se údajně začíná pracovat. Ten má zavést daňové odpisy úroků z úvěrů na automobily vyrobené v USA a podpořit tak poptávku po nich. Tento ryze protekcionistický krok ovšem pomůže těm nejpostiženějším jen na první pohled. Podle zmíněné společnosti J.P. Morgan průměrná takto vytvořená úspora dosáhne pouhých 20 dolarů (460 korun) měsíčně, ani zdaleka tak nepokryje celé zdražení. Podle některých analytiků také toto opatření pomůže více osobám s vyššími příjmy, protože většina nízkopřijmových uplatňuje v USA paušální odpisy, do nichž tuto výhodu promítnout nelze. Existuje tedy reálná obava, že většina z předpokládaných 61 miliard dolarů (1,4 bilionu korun), které má toto opatření v letech 2025–2034 stát, skončí v kapsách majetnějších Američanů, kterých se zvýšená cla tolik nedotýkají.
Podle jiného výkladu zase Trump žádné daňové úlevy ve skutečnosti zavádět nechce, ale ve skutečnosti jde o jeho nátlak na centrální banku Fed, aby snížila úrokové sazby.