Volkswagen ID.2 prý má tajnou omáčku. Tvrdí to šéf Volkswagenu

2
Volkswagen ID.2 prý má tajnou omáčku. Tvrdí to šéf Volkswagenu
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen představil nové video, v němž šéf VW Group neformálně komentuje design konceptu ID. 2all
  • Jeho partnerem v dialogu je aktuální šéfdesignér, který je ve funkci teprve půl roku

Ve videu se ve třech krocích dozvíme, čím je vzhled budoucího levného malého elektrického Volkswagenu typický, kde se inspiroval a proč by se nám měl líbit. Když zaplašíme trochu zlomyslnou myšlenku, že bývaly doby, kdy Volkswagen svůj design vysvětlovat nemusel, dost možná se jedná o pokus přesvědčit stále váhající zbytek laické i odborné veřejnosti, které se více líbil původní Kabaňův návrh v podobě konceptu ID.LIFE. Není totiž náhoda, že ve videu diskutují právě aktuální šéf VW Group Thomas Schäffer a šéf designu Andreas Mindt, tedy dva muži zodpovědní za Kabaňovo nečekané vyhození zkraje letošního roku, přičemž člověkem, který jej nahradil, je práve Mindt.

Znovu tedy hledíme na design budoucího lidového elektromobilu, který musel Mindt přepracovat „fakt rychle“, jak poznamenává ve videu s typicky německým taktem. A rovnou nám vysvětlí, proč je jeho design, mnohými označovaný za generický, vlastně skvělý. Prý je opticky stabilní, což se naučil zaprvé u prvního Scirocca ze 70. let, zadruhé pak u Golfů, od nichž si vypůjčil typický silný C-sloupek bez okna. Dále byl navržen jako líbivý, což ilustruje nedaleko stojící Brouk se svými kulatými světlomety a mimoděčným plechovým úsměvem přední kapoty. A který má právě příď ID.2 připomínat.

Volkswagen ID.LIFE je elektrický základ pro mladé

A do třetice je ona tajná přísada, která se jmenuje vzrušení. Ta provází jinak designově spíše konzervativní Volkswageny už dlouho a připomenut je tu legendární golfový míček nahrazující hlavici řadicí páky u původních Golfů GTI. I zde došlo na trochu robustního německého humoru a pedály ponesou piktogramy pauzy a přehrávání, tedy něco, co už z koncernových vozů známe. Prý to podtrhnou kvalitní prvky v interiéru a typická exteriérová řešení, například téměř nezničitelné tlusté krycí sklo koncových světel. Tak tedy posuďte sami, zda se máme nač těšit.

Diskuze ke článku
Milan Mařík
Milan Mařík
Proč už se nedělají tří dveřová auta? Já jsem měl několik malých třídveřových aut a bylo to úplně v pohodě, ušetří se hmotnost i peníze a lidí co jezdí 95% času max. ve dvou je hodně.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze