Volkswagen začal s vykrýváním nabídky elektrických vozů logicky v ziskovějších vyšších segmentech. Bez malého modelu to ale nepůjde, a tak nastal čas využít flexibility elektrické koncernové platformy MEB a stvořit městské auto tentokrát s předním pohonem; vůbec poprvé na této platformě. Výrazně tvarovaný 4,1metrový crossover, jehož jasně čitelné linie připomínají Hondu e, nabízí klasickou dvouprostorovou koncepci. Ta předznamenává základní střih budoucích malých levných elektromobilů, vyráběných ve Španělsku pro více koncernových značek. Základní rozměry 4 091 × 1 845 × 1 599 mm (D × Š × V) a rozvor 2 650 mm představují velmi slušný standard pro malé městské crossovery.
Volkswagen ID.LIFE je elektrický základ pro mladé
Volkswagen ID.LIFE je pseudoterénní automobil s variabilním interiérem, vybavený řadou inovativních prvků, například odnímatelnými příčnými střešními panely. Ty jsou, stejně jako kapota, vyrobeny z recyklovaných PET lahví a mapují možnosti i zákaznické reakce na nové cesty udržitelné výroby. Interiér nabízí čtyři místa, z nichž každé může být zaklopeno do podlahy. Interiér se tak může změnit v prostor k pohodlnému přespání o délce dva metry, malou dodávku či domácí kino. Součástí výbavy je totiž výsuvná obrazovka z horní části palubní desky, kterou lze využít i pro zapojení herní konzole či jakéhokoliv jiného zdroje audio/video signálu. Zážitek umocňují reproduktory, skryté ve výplních dveří a hlavových opěrkách.
Řadu inovací přináší i ovládání; hned ta první, tedy přístrojový štít kombinovaný s dotykovým displejem, umístěný ve středu volantu, přináší nejen svěží inovativní duch, ale také možnost dalších úspor nákladů. Podobně jako dotykové plošky ovládání základních funkcí, decentně ukryté přímo v dřevěném vzoru palubní desky. Vůz počítá s použitím vlastního zařízení (chytrého mobilu či tabletu) k doplnění kontrolních a ovládacích kapacit, podobně jako ve Volkswagenu Up!. Nechybí ani head-up displej, odkládací kapsy na mobily ve dveřích s indukčními nabíječkami a kamery, nahrazující zpětná zrcátka.
Pohon konceptu obstará vpředu uložený elektromotor vzrušujícího výkonu 172 kW (234 k)/290 Nm, jaký uvidíme v sériové verzi zřejmě jen na horním konci nabídky, pokud vůbec. Ten zrychlí z klidu na stovku za 6,9 s a zastaví se až na elektronicky omezených 180 km/h. 57kWh baterie zajišťuje dojezd 400 km a měla by se za 10 minut nabít na dalších 163 km jízdy. Nabíjecí konektor se skrývá pod krátkou přední kapotou, spolu s 8litrovým úložným prostorem na kabely a také externí zásuvkou 230 V/16 A pro napájení vnějších zařízení, třeba elektrického grilu.
Sériový malý elektrický Volkswagen se představí v roce 2025 a stát by měl mezi 20 000 a 25 000 eury (508 000 až 635 000 Kč).