Značka Smart, patřící do koncernu Daimler, se v poslední době poněkud ztrácela ze zřetele i z prodejních statistik. Sice byla v roce 2019 vůbec první automobilkou, která kompletně přešla k elektrickým pohonům, ovšem prémiové ceny, požadované za konvertované postarší modely s nevalnými parametry příliš zákazníkům nekonvenovaly. To by se mělo změnit s chystanou novou generací, která nabídne nejen vznešený design, ale i konkurenceschopná čísla. Ta ctí tradiční hodnoty, tedy velmi kompaktní rozměry s chytře řešeným, prostorným interiérem.
Smart Concept #1 je téměř sériovým prvním plodem spolupráce mezi Mercedesem a čínským koncernem Geely. O elektrickou techniku se postaral čínský partner, exteriér a interiér je v gesci Stuttgartu. Čtyřdveřový čtyřmístný crossover délky 4,3 m působí, jako by jeho tvůrci nezůstali zcela chladní ke tvarům konkurenčního Mini a zároveň jim imponovaly některé Nissany a Kie. Nabízí snadné nastupování díky proti sobě otvíraným dvojicím dveří bez B-sloupku a zvýšené pozici sedadel. Díky extrémnímu rozvoru 2 750 mm pak budoucí pětimístný sériový model převezme od konceptu interiér s vnitřním prostorem na úrovni vyšších segmentů. Tomu přihrává i celková šířka přes 1,9 m.
Uvnitř čeká samozřejmě plochá podlaha a designová parádička v podobě vznášející se středové konzole, napojené na palubní desku. Volně stojící 12,8" displej uprostřed je jediným zdrojem informací i ovládacích prvků. O multimédia i provozní funkce se stará výkonný počítač s asistenčním avatarem a samoučicí umělou inteligencí, která by měla významně usnadnit ovládání. Chytrý telefon bude integrální součástí ekosystému, poslouží nejen jako digitální klíč, ale i jako prostředek k poprodejním službám a aplikacím.
Současně s novou generací elektrických Smartů se chystá i nový prodejní model. Ten se bude více odehrávat ve virtuálním prostoru a kdo zvolí tradiční kanály, měl by se setkat s ještě lepším zážitkem.